Yer Gök PR içindekiler
şimdi satın al
Havacılık
alanının başarılı çalışmalarını, marka ve itibar yönetimi ekseninde
sektörün duayenlerinin kaleminden anlatan bu kitap; iletişimin ve
liderin rolünden başlamak suretiyle sektör ve akademi iş birliği,
dijital havayolu olmak, krizleri doğru yönetmek ve duyguları
ağırlamak üzerine geniş bir yelpazede havacılık sektörünü masaya
yatırıyor.
Huzurlu yuvanızın
penceresinden arkanızdan el sallayan sevdiklerinizin hissettirdiği
güveni duyabildiğiniz bir havaalanından/havayolundan “uçuyorsanız” eğer,
biliniz ki bu gerçek bir yolculuktur. Bu seyahatte, yolcu etmenin de
yolcu olmanın da tadı başkadır. İşte YER GÖK PR kitabının yazarları
yani sektörün duayenleri hepimize; güvenli, huzurlu, mutlu “gerçek” bir
yolculuğun nasıl inşa edildiğini öğretiyor.
İÇİNDEKİLER
Editörden…
Yolcu Etmek
Dr. Meltem ÇİÇEK
Havacılık Sektöründe
İletişim ve Liderin Önemi
Mehmet T. NANE
Havacılık Eğitiminde
Sektör & Akademi Dostluğu
Prof. Dr. Şahin
KARASAR
Sivil Havacılıkta
Uçuş Eğitiminin Kurumsal İtibara Etkisi
Onursal ÜNAL
Dijital Havayolu
Olmak
Barış FINDIK
Havayollarında Kriz
Yönetimi
Kemal Mustafa
HELVACIOĞLU
İnsan Kaynakları
Bakışıyla İtibarı Yönetmek
A. Hakan ARSLAN
Havalimanında
Duyguları Ağırlamak
Canan SOYSAL
Kabin Memurluğu ve
Duygusal Emek Faktörü
Dr. Nevin ÇOLAK
“Rakam Değil; Gönül
Meselesi” Millî Hava Yolumuz THY’nin İtibar ve Marka
Yönetimi
Üzerine Bir Değerlendirme
Nuran KARAAĞAOĞLU
Halkla İlişkiler
Ekseninde Kalifiye İnsan Kaynağına Ulaşabilmek
Dr. M. Hasan UNCULAR
Editörden -
Dr. Meltem Çiçek
Yolcu etmek…
Öğrendiklerimiz
hayatın içindeyse müfredat doğru planlanmış ve öğrenci ezbere dayalı bir
eğitimin geçici “mış gibi”liğinden uzaklaşmış demektir. Yüzyılın eğitim
anlayışı; çağın gerektirdiği hızla yenilikleri takip eden ve değişime
açık bir yaklaşımla akademi & sektör iş birliği temelinde disiplinler
arası bakış açısıyla çalışmaya dayalıdır bildiğimiz gibi. Bu anlayışla,
2018 Bahar döneminde Maltepe Üniversitesi’nde kriz yönetimi üzerine
verdiğim derste öğrencilerimle beraber çok şey öğrendik. Sektörden
konukların paylaştığı deneyimler ve öğrencilerin örnek vak’a analizleri
üzerinden titizlikle hazırladığı sunumlarla dönem son derece renkli ve
verimli geçti. Dersi alan her bir öğrencime emekleri için tek tek
teşekkür etmek isterim.
Sektörden
profesyonellerin deneyimlerini literatür ile birleştirerek bir kitapta
toplama fikri de işte bu yüksek lisans dersinde oluştu. Havacılık
sektörünün dinamikleri ve havacılık alanında son yıllarda hayata
geçirilen başarılı Halkla İlişkiler uygulamaları sebebiyle kitabımız, bu
sektörü mercek altına aldı. Halkla İlişkiler çalışmalarının belkemiğini
oluşturan itibar yönetimi ekseninde Havacılık sektöründeki farklı
departmanların çalışmaları, sektörün duayenleri tarafından kaleme
alındı. Kitabımızda; iletişimin ve liderin rolünden başlayarak sektör &
akademi iş birliği, dijital havayolu olmak, krizleri doğru yönetmek ve
duyguları ağırlamak üzerine geniş bir yelpazede havacılık sektöründeki
Halkla İlişkiler ve İletişim çalışmaları masaya yatırıldı.
Yazarlarımız
sayesinde sektörde ve akademide daha önce yapılmayan bir çalışmaya hep
beraber imza atmış olduk. Bu çalışma bana ne kadar şanslı olduğumu bir
kez daha hatırlattı; 24 saat dinamik bir sektörün içinde olmalarına,
yoğun iş tempolarına rağmen davetimi geri çevirmeyerek deneyimlerini
bizlerle paylaşan değerli yazarlarımıza en içten şükranlarımı sunuyorum.
Üniversitemizin Sayın Rektörü Prof. Dr. Şahin KARASAR’ın da geçmiş
yıllarda havacılık sektöründe üst düzey yöneticilik yapmış olmasından
dolayı kitabımızda yer alması, bizim için ayrıca büyük bir onur ve
mutluluk oldu.
Kitabımızın
okuyucuyla buluşma sürecinin her anına tanıklık ederek bana destek olan
bölüm arkadaşım Nuran KARAAĞAOĞLU’na, doktora tezimden başlayarak her
akademik çalışmamda akıl danıştığım, hem akademik hem insani vasıflarını
örnek aldığım Değerli Hocam Doç. Dr. Gürdal ÜLGER’e, tüm katkıları ve
destekleri için Sayın Rektörüm Prof. Dr. Şahin KARASAR’a teşekkürü bir
borç biliyorum.
Bu çalışma
vesilesiyle daha yakından tanıma imkanı bulduğum havacılık sektörü,
“yolcu ve yolculuk” üzerine beni yeniden düşündürerek yıllar öncesinin
yolculuklarına geri götürdü. Küçük bir çocukken –ki o yıllarda ilkokula
‘yürüyerek’ giderdik- her sabah anneannem, Anadoluhisarı’nın her daim
berrak çehresine açılan pencereden el sallayarak yolcu ederdi beni.
Güvenli ve sevgi dolu bir gözün arkamdan baktığını bilmek, emin
adımlarla yürümemi sağlardı. Anadoluhisarı’nın çınar yapraklarının
izlerinin düştüğü gölgeli pencerelerinden anneannemin her sabah arkamdan
el salladığı günlere dönebilmek mümkün değil elbette ancak huzurlu
yuvanızın penceresinden arkanızdan el sallayan sevdiklerinizin
hissettirdiği güveni duyabildiğiniz bir havaalanından/havayolundan
uçuyorsanız eğer, biliniz ki bu gerçek bir yolculuktur. Bu
seyahatte, yolcu etmenin de yolcu olmanın da tadı başkadır. İşte YER GÖK
PR kitabının yazarları yani sektörün duayenleri, hepimize; güvenli,
huzurlu ve mutlu “gerçek” bir yolculuğun nasıl inşa edildiğini
öğretiyor.
Sürç-i lisanımızın
affıyla keyifli okumalar diliyorum.
Dr. Meltem ÇİÇEK
Kitaplarımızın tüm listesi için
buraya tıklayınız.
Akademik bilimsel ve üniversite kitaplarında
Papatya Yayıncılık Eğitim |