|
Satış Yönetimi Eğitimi Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN
ISBN: 978-975-6797-16-7, 6. basım, 2010 308 sayfa, (15x21 cm2), 70 gr Enzo kitap kağıdı. şimdi satın al |
Önsöz'den. Kişisel satış ve satış yönetimi, işletmeler için tüm pazarlama çalışmaları içinde başta gelen bir faaliyettir. Kişisel satış önemli bir tutundurma metodudur. Diğer tutundurma metod ve çalışmalarının hiç biri etkin bir kişisel satışın ve satış elemanın yerini tutamaz. Çoğu kez tüm tutundurma programını istenen satış hacmine ulaştıran son adım kişisel satıştır.
Kişisel satışın üstünlüğü; kişisel iletişime dayanması, uygulamada çok daha fazla esnekliğe sahip olması, reklam ve diğer metodlara göre harcanan çabanın nispi olarak daha az bir kısmının boşa gitmesi olarak sıralanabilir. Ancak, kişisel satışın en sakıncalı yönü en yüksek maliyetli olması da onun dezavantajlarıdır.
Satışçılık, potansiyel alıcı bulma, ona bilgi vererek satın almada yardım etme ve ikna etme sanatıdır. Satış yöneticisi satış temsilcilerinin yönetiminden, bölgelere göre görevlendirilmesinden ve performanslarının değerlendirilmesinden sorumludur.
Sayın Dr.Erdoğan Taşkın’ın bu eseri satış yöneticisine satışçıların yönetiminde yardımcı olabilecek rehber bir kitaptır.
Dr.Erdoğan Taşkın söz konusu eserini on bölüm halinde ele almıştır. Birinci bölümde satışçıların kontrolüne, ikinci bölümde satışçılara emir vermeye, üçüncü bölümde satışçıları eleştirme düzeltmeye, dördüncü bölümde satışçılara antrenörlük yapmaya, beşinci bölümde satışçılara danışmanlık yapmaya, altıncı bölümde satışçıların motivasyonu ve teşvik edilmesine, yedinci bölümde satışçıların değerlendirilmesine, sekizinci ve dokuzuncu bölümde liderlik konularına ve onuncu bölümde örnek olaylara yer verilmiştir.
Dr.Erdoğan Taşkın’ın bu kitabı satış yöneticileri için yönetim faaliyetlerinde yol gösterici olan faydalı bir rehber kitap niteliğindedir.
Yazarı, "Satış Yöneticilerine Öneriler" isimli eseri ile bilhassa bu konudaki sınırlı literatüre değerli bir katkıda bulunduğu için kutlar, bu gibi bilimsel yayın çalışmalarının devamını dilerim. Dr.Erdoğan Taşkın'ın bu eserini pazarlama faaliyetinin her kademesindeki yöneticilere ve satışçılara içtenlikle tavsiye ederim. Türkiye'nin İnternet kitapçısı ---> www.tdk.com.tr şimdi satın al
İÇİNDEKİLER
Birinci Bölüm
SATIŞ YÖNETİMİNE GİRİŞ
İkinci Bölüm
İŞLETME İLKELERİ VE SATIŞ YÖNETİMİ
2.1. Satış Yönetimi ve Kişisel satış
2.2. İşletme İçinde Satış Yönetiminin Yeri
2.3. Pazarlama Karması İçinde Satış Yönetimi
Üçüncü Bölüm
STRATEJİ VE SATIŞ YÖNETİMİ
3.1. Strateji ve Önemli Kavramlar
3.2. Satış Yönetimi Düzeyleri
3.3. Amaçlara Göre Yönetim
Dördüncü Bölüm
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN SEÇİLMESİ
4.1. Satış Temsilcilerinin Bulunması
4.2. Satış Temsilcilerinin Seçilme Aşamaları
4.3. Satış Gücünün Muhafaza Edilmesi
Beşinci Bölüm
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN EĞİTİMİ
5.1. Satış Eğitimini Önemi
5.2. Satış Eğitim Faaliyetleri
5.3. Öğrenmeye Yardım Etmek
Altıncı Bölüm
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN YÜKSELMESİ
6.1. Satış Temsilcisinin Mesleki Gelişmesi
6.2. Satış ve Yönetim Basamakları
6.3. Mesleki İlerleme Fırsatları
Yedinci Bölüm
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN TEŞVİK EDİLMESİ
7.1. Motivasyonun Öneminin Anlaşılması
7.2. Motivasyonla İlgili Yaklaşımlar
7.3. Satış Yönetiminde Motivasyon
Sekizinci Bölüm
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN YÖNLENDİRİLMESİ
8.1. Liderlik ve Önderlik Kavramı
8.2. Liderlik Nitelikleri ve Özellikleri
8.3. Satış Yönetiminde Liderlik
Dokuzuncu Bölüm
SATIŞ TAKIMLARININ OLUŞTURULMASI
9.1. Satış Takımlarının Kurulması
9.2. Satış Takımlarının Nitelikleri
9.3. Takım İçindeki Çatışmaların Yönetimi
Onuncu Bölüm
SATIŞ PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
10.1. Satış Performansının Değerlendirilmesi
10.2. Performans Değerlendirme Teknikleri
10.3. Performans Rehberliği Görüşmesi
Onbirinci Bölüm
KARAR ALMA VE YETKİ AKTARMA
11.1. Satış Yönetiminde Karar Alma
11.2. Sorumluluk ve Yetki Devri 11.3. Toplam Kalite Yönetimi
Onikinci Bölüm
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN ÜCRETLENDİRİLMESİ
12.1. Satışta Başarı ve Ücret İlişkisi
12.2. Satışta Ücretlendirme Planları
12.3. Satışta Ücretlendirme Yöntemleri
Onüçüncü Bölüm
SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN KONTROLÜ
13.1. Kontrol Kavramının Tanımlanamsı
13.2. Satış Temsilcilerinin Denetlenmesi
13.3. Kontrol İçin Kullanılan Raporlar
Ondördüncü Bölüm
SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
Ek A: SATIŞ YÖNETİMİ EĞİTİMİ PROGRAMI ÖRNEĞİ
KAYNAKÇA
YAZAR HAKKINDA
YAZARIN ESERLERİ DİZİN İlişkili konuda diğer eserlerimiz:
Finansal Yönetim Cilt 1: Sermaye Piyasaları Finansal Yönetim Cilt 2: Finansal Tablolar Analizi ve Yatırım Yönetimi İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü Girişimcilik ve Sermaye Tedarik Yöntemleri Girişimcilik ve Sürdürülebilirliği İşyeri Terapisi: İş Yaşamında Kişilik ve Davranış Sorunları İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme
Sosyal bilimler; İşletme, İktisat ve Finans kitaplarımız için buraya tıklayınız. Üniversite Ders Kitapları, İşletme Kitapları, Bilimsel Kitaplar |