Girişimcilik ve Sermaye Tedarik Yöntemleri Prof. Dr. Sudi APAK Dr. Kamer Hagop TAŞCIYAN ve Muzaffer AKSOY
ISBN: 978-605-4220-25-0 Türkçe, 2010, 260 sayfa (16,5x24 cm2), 80 gr. 1 hamur kağıt. şimdi satın al | |
Girişimciler, ülkelerin ekonomik olarak güçlü, sürdürebilir büyüme, istikrarlı bir pazar yapısına sahip olabilmeleri için en önemli unsurlardır. Eskiden girişimcinin en büyük sıkıntılarından birisi olan “sermaye”, artık dünyanın hızla kürselleşmesinden sonra ülkemizde de kolay ulaşılabilinir hale gelmektedir. Teknoloji, haberleşme ve İnternet bunun üzerinde çok önemli etkisi olmuştur. Kitabımızda girişimciliğin tanımından, türlerinden, tarihinden, dünyada ve Türkiye’deki önemli girişimlerden başlayıp girişimci nasıl olunur? Ekonomik yararları ve sosyal sorumlulukları nelerdir? Girişimcilikte vizyon, misyon, stratejiler nasıl belirlenmelidir? gibi konular incelemiş daha sonra özellikle yeni girişimde bulunacak veya girişimlerini geliştirecek kişiler için daha güncel, pratikte işlerine yarayacak konulara değinilmiştir. Bunlar girişimci olmanız için hangi kişisel özelliklere sahip olmanız gerekir? Ülkemizde ve dünyada fon, yani sermaye kaynakları nelerdir? Nasıl ulaşılır?, “Melek Yatırımcı” sizin, girişimcinin ilk olarak en çok ihtiyacı olduğu, ortağı, sermaye sağlayacak kişinden uzun ve nasıl ulaşabileceğinden bahsedilmiştir. Ayrıca ülkemizde küçük girişimci için en önemli kaynağın merkezi olan KOSGEB ele alınmıştır. Kitabımız hem akademik çevre ve öğrenciler için hem de bizzat girişimciler veya aklında taze fikri olup ben bunu nasıl yaşama geçiririm diye soran girişimci adayları için önemli bir kaynak niteliğindedir. Türkiye'nin İnternet kitapçısı; kitap satış ---> www.tdk.com.tr şimdi satın al
İçindekiler
Önsöz Bölüm 1. Girişimciliğin Tanımı ve Genel Çerçevesi1.1. Dünyada Girişimciliğin Gelişim Süreci 1.2. Türkiye’de Girişimciliğin Gelişim Süreci 1.3. Girişimcilikle İlgili Kavramlar 1.3.1. Sermayedar 1.3.2. İşveren-Patron 1.3.3. Lider 1.3.4. Yönetici 1.4. Girişimci 1.5. Girişimcilerin Temel Özellikleri 1.6. Girişimciliğin Önemi 1.7. Seçilmiş Girişimcilik Örnekleri 1.7.1. Coca Cola 1.7.2. Adidas 1.7.3. Dell Computer 1.7.4. Hewlett-Packard 1.7.5. Red Bull 1.7.6. UPS 1.7.7. Hallmark 1.7.8. Amazon.com 1.7.9. Pınar 1.7.10. Mudo 1.8. Dünyada ve Türkiye’de Girişimciliğin Rakamsal Boyutu 1.9. Özet 1.10. Sorular
Bölüm 2. Girişimcilik Türleri 2.1. Girişimcilik Türleri 2.1.1. Bağımsız Girişimcilik 2.1.2. Kadın Girişimciliği 2.1.3. Akademik Girişimcilik 2.1.4. İç Girişimcilik 2.1.5. Sosyal Girişimcilik 2.1.6 Kurumsal Girişimcilik 2.1.7. Profesyonel/Yönetici Girişimcilik 2.1.8. Teknik Girişimcilik 2.1.9. Girişimci Girişimciliği 2.1.10. Çevre Girişimciliği 2.1.11. Sanat Girişimciliği 2.1.12. Stratejik Girişimcilik 2.2. Özet 2.3. Sorular
Bölüm 3. Girişimcilikte Kişilik ve Kültür 3.1. Kişilik ve Girişimcilik 3.1.1. Girişimcilik ve Kişiliğin Araçsallaştırılması 3.1.2. Kişiliğin Varlıkbilimi 3.1.3. Kuramsal Pragmatizm 3.2. Kişilik Hakkındaki Düşünce Ekolleri 3.2.1. Psikodinamik Yaklaşımlar 3.2.2. Eğilimsel Yaklaşımlar 3.2.3. Biyolojik Yaklaşımlar 3.2.4. Evrimsel Psikoloji Yaklaşımları 3.2.5. Olgusal Yaklaşımlar 3.2.6. Davranışsal Yaklaşımlar 3.2.7. Sosyal-Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları 3.2.8. Yükleme Temelli Yaklaşımlar 3.3. Girişimcilik ve Psikometrik Test 3.4. Kültür 3.4.1. Belirsizlikten Kaçınma 3.4.2. Güç Mesafesi 3.4.3. Baskın Değerler 3.4.4. Bireycilik – Toplumculuk 3.4.5. Denetim Noktası (Odağı) 3.5. Kültürün Girişimcilik ile İlişkisi 3.6. Özet 3.7. Sorular
Bölüm 4. Bilişsel Girişimcilik ve Karar Verme 4.1. Biliş Kavramı ve Bilişsel Psikoloji 4.1.1. Bilişsel Süreçler 4.1.2. Bilişsel Psikoloji ve Girişimcinin Algılama Süreçleri 4.2. Girişimcilik ve Karar Verme 4.2.1. Karar Vermeyi Açıklayan Teoriler 4.2.2. Karar Vermede Buluşsal Süreçler 4.2.3. Girişimcilik Karar Verme Sürecinde Önyargı 4.3. Girişimcilik Güveni ve Aşırı Güven 4.4. Girişimci ve Riske Olan Tepkisi 4.4.1 Beklenti (Prospect) Teorisi 4.5. Aile Faktörünün Girişimcinin Bilişsel Gelişimindeki Rolü 4.6. Özet 4.7. Sorular
Bölüm 5. Girişimcinin Ekonomik Rolü 5.1. Ekonomi (İktisadi) Teori Tarihinde Girişimcinin Rolü 5.2. Ekonomi Teorisinde Girişimci 5.2.1. Neoklasik Ekol 5.2.2. Schumpeter’in Girişimcilik Fikri 5.2.3. Girişimciliğin Diğer Ekonomik Yaklaşımlarca Açıklanması 5.3. Girişimciliğin Sosyo-Ekonomik Süreçteki Rolü 5.4. Özet 5.5. Sorular
Bölüm 6. Girişimcilikte Başarı, Paydaşlar ve Sosyal Sorumluluk 6.1. Girişimcilikte Başarı 6.2. Yeni Bir Girişim İçin Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi 6.3. Başarı Nasıl Ölçülür? Hedefler Nasıl Konur? 6.4. Başarı ve Sosyal Sorumluluk 6.4.1. Paydaş Teorisi 6.5. Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Seviyeleri 6.5.1. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve İçeriği 6.6. Özet 6.7. Sorular
Bölüm 7. Girişimcilikte Vizyon, Misyon, Amaç ve Strateji 7.1. Girişimcilik Vizyonu Nedir? 7.1.1. Vizyonun Önemi 7.1.2. Vizyonun Özellikleri 7.1.3. Vizyon Geliştirme ve Şekillendirme 7.1.4. Vizyon Kaybı 7.1.5. Vizyonun Paylaşılması ve İletilmesi 7.2. Girişimcilikte Misyon Nedir? 7.3. Girişimcilikte Amaç Nedir? 7.4. Girişimcilikte Strateji Nedir? 7.5. Vizyon, Misyon, Amaç ve Strateji İlişkisi 7.6. Özet 7.7. Sorular
Bölüm 8. Girişimci Organizasyon 8.1 Organizasyon Kavramı 8.1.1. Eylem Koordinatörü Olarak Organizasyon 8.1.2. Bağımsız Temsilci Olarak Organizasyon 8.1.3. Sözleşmeler Ağı Olarak Organizasyon 8.1.4. Kaynak Derlemesi Olarak Organizasyon 8.1.5. Sistem Olarak Organizasyon 8.1.6. Bilgi İşlemci Olarak Organizasyon 8.2. Organizasyon ve Kaynakların Kontrolü 8.3. Piyasalar ve Hiyerarşiler 8.4. Ağlar 8.5. Geniş Organizasyon ve Sanal Organizasyon 8.6. Özet 8.7. Sorular
Bölüm 9. Girişimci Olmak İçin Gerekli Olan Yetenek, Kalite ve Fon Kaynakları 9.1. Girişimcilikte Gerekli Olan Yetenekler ve Kaliteler 9.1.1. Girişimcinin Özgeçmişi 9.1.2. Eksiklerinizi Görmek ve Eksikleri Tamamlamak 9.1.3. İşletme Planı Hazırlamak ve Yazmak İçin İzlenecek Adımlar 9.1.4. İş Planının Öğeleri 9.2. Fon Kaynakları 9.2.1. Dış Finansal Kaynaklar –Borç Finansmanı 9.2.2. Sermaye Kaynakları 9.3. Özet 9.4. Sorular
Bölüm 10. Türkiye’de Girişimcilere ve Kobi’lere Sağlanan Destekler 10.1. Türkiye’de Girişimci Adaylarına ve KOBİ’lere Destek Sağlayan Yabancı Kuruluşlar 10.1.1. Avrupa Yatırım Bankası 10.1.2. Avrupa Bilgi Merkezleri (ABM) 10.1.3. Birleşmiş Milletler Sinai Kalkınma Teşkilatı (UNIDO) 10.1.4. Dünya KOBİ Destekleme Derneği (WASME) 10.1.5. Avrupa KOBİ Destekleme Derneği (UEAPME) 10.1.6. Uluslararası KOBİ Ağı (INSME) 10.1.7. EUREKA (Avrupa Araştırma ve Koordinasyon Ajansı) 10.2. Türkiye’de Girişimci Adaylarına ve KOBİ’lere Destek Sağlayan Türk Menşeli Kuruluşlar 10.2.1. KOSGEB (Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi) 10.2.1.1. Genel Destek Programı 10.2.1.2. Girişimcilik Destek Programı 10.2.1.3. AR-GE, İnovasyon ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı 10.2.1.4. İşbirliği Güçbirliği Destek Programı 10.2.1.5. Tematik Proje Destek Programı 10.2.1.6. KOBİ Proje Destek Programı 10.2.1.7. Kredi Faiz Desteği 10.2.1.7.1. 100 000 KOBİ Kredi Faiz Desteği 10.2.1.7.2. Acil Kredi Faiz Desteği 10.2.1.7.3. GAP Bölgesi KOBİ Makine Teçhizat Yatırımı Destek Kredisi 10.2.2. Türkiye Bilim ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) 10.2.3. Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) Destekleri 10.2.3.1. Ar-Ge Proje Destekleri 10.2.3.1.1. Teknoloji Geliştirme Projeleri Desteği 10.2.3.1.2. Ticarileştirme Projeleri Desteği 10.2.3.1.3. İleri Teknoloji Projeleri Desteği 10.2.3.2. Çevre Projeleri Desteği 10.2.3.3. Stratejik Odak Konuları Projeleri 10.2.4. Teknoloji Yatırım AŞ 10.2.5. İstanbul Risk Sermayesi Girişimi (IVCI) 10.2.6. Kredi Garanti Fonu İşletme ve Araştırma AŞ (KGF) 10.2.7. Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezleri (ABİGEM) 10.2.8. GAP Girişimci Destekleme ve Yönlendirme Merkezleri (GAP-GİDEM) 10.2.9. Türkiye İş Kurumu 10.3. Özet 10.4. Sorular Kaynakça Dizin Akademik Kitaplar - Bilimsel Kitaplar - Üniversite Ders Kitapları |