|
Yazılım Proje Yönetimi Dr. Ali NİZAM TÜBA 2014 Mühendislik Bilimi TEÇEP Ödüllü kitabımız.
Proje Yönetimi için bulunmaz bir kaynak eser... ISBN:978-605-4220-74-8 2. basım, Eylül 2015, 490 sayfa (16x24 cm2), 80 gr 1. hamur kağıt. şimdi satın al | |||||||||||
Bu kitapta; yazılım projelerini başarıyla tamamlamak için bilinmesi gerekli yönetim, proje-planlama ve yazılım kavramları ele alınmıştır. Yönetim alanında birlikte çalışma, iletişim, çatışma çözme ve ekip oluşturma; proje-planlama alanında plan oluşturulması, tahmin süreci, planın kalitesi, proje yürütme süreci ve bu süreçte kullanılan araçlar; yazılım alanında ise yazılım bileşenleri, geliştirme süreci, sürecin aşamaları ve yönetimi kavramları ele alınmıştır. Risk, kriz, kalite güvence, değişim ve konfigürasyon yönetimi yazılım eksenli incelenmiş, yazılıma özel bilgi ve en iyi uygulama örnekleri verilmiştir. Kurumsal bilgi işlem yönetimi ve dış kaynak yönetiminde önemli noktalara dikkat çekilmiştir. Yazılım hizmeti alanların teknik ayrıntıları boğulmadan yazılım geliştirme sürecini anlamasına yardımcı olacak yeni bir bakış önerilmiştir. Yazılım dünyasında geniş kabul gören PMI, CMMI, IEEE/EIA 10207-1058 ve firma yaklaşımlarını yansıtan Microsoft®MSF, IBM®RUP standartları karşılıklı olarak incelenmiştir. Böylesi geniş kapsamlı bir kitap yazılım proje yöneticileri, yazılım geliştiricileri ve yazılım projesi yaptıranlar için önemli bir kaynaktır. Ayrıca üniversitelerde verilen "Proje Yönetimi" ve “Yazılım Tasarımı” ve "Yazılım Mühendisliği" dersleri için de yararlı bir başvuru kaynağı ve ders kitabıdır. İçindekiler Bölüm 1. BAŞLARKEN 1.1. Yazılımın Ayırt Edici Özellikleri 1.2. Planlama ve Yönetimin Önemi 1.3. Kitabın Hedef Kitlesi 1.4. Kitabı Okumak İçin Ön Bilgi İhtiyacı 1.5. Alternatif Okuma Yöntemleri 1.6. Kitabın İçeriği 1.7. Özet
Bölüm 2. YAZILIM GELİŞTİRME SÜRECİ 2.1. Yazılım Projesi 2.2. Yazılım Geliştirme Temel İlkeleri 2.2.1. Basitlik 2.2.2. Tekrar Kullanılabilirlik 2.2.3. Süreklilik 2.2.4. İzlenebilme 2.2.5. Güvenlik 2.3. Yazılım Geliştirme Süreci 2.3.1. Yazılım Projesi Başlangıç Noktası 2.3.2. Planlama 2.3.3. İhtiyaç Analizi 2.3.4. Prototip Geliştirme 2.3.5. Tasarım 2.3.6. Gerçekleştirilme 2.3.7. Test 2.3.8. Gözden Geçirme 2.3.9. Devreye Alma 2.4. Yazılım Süreç Modelleri 2.5. Kod Eksenli Yazılım Geliştirme 2.6. Doğrusal Modeller 2.6.1. Şelale Modeli 2.6.2. V Model 2.7. Yinelemeli Geliştirme 2.7.1. Artımlı Geliştirme Modeli 2.7.2. Evrimsel Geliştirme 2.7.3. Sarmal Model 2.8. Çevik Geliştirme 2.9. Modüler Geliştirme 2.10. Servis Tabanlı Yazılım Geliştirme 2.11. Özet 2.12. Sorular
Bölüm 3. YÖNETİM 3.1. Yönetim Yöntemleri ve Tarihi Gelişimi 3.1.1. Genel Yönetim Akımı 3.1.2. Bilimsel Yönetim 3.1.3. Süreç Tabanlı Yönetim 3.1.4. İnsan İlişkileri Okulu 3.1.5. Bilgi Çağında Yönetim 3.1.6. Yazılım Proje Yönetimi 3.2. Yönetim Vizyonu 3.2.1. Aktif Katılım 3.2.2. Geleceğe Yönelik Planlama- Teknolojik Gelişmelere Açık Olmak 3.2.3. Mesleki Ahlak 3.2.4. Sosyal Sorumluluk 3.3. Örgütlenme Biçimleri 3.3.1. Fonksiyonel Örgütlenme 3.3.2. Proje Odaklı Örgütlenme 3.3.3. Matris Tipi Örgütlenme 3.3.4. Merkezi Proje Yönetim: Proje Yönetim Ofisleri 3.4. Proje Yöneticisi Görev ve Sorumlulukları 3.4.1. Liderlik ve/veya Yöneticilik Yapmak 3.4.2. Karar Verme 3.4.3. Değişimlere Uyum Gösterme Esnekliği 3.4.4. Planlamak ve Projeyi Denetlemek 3.4.5. Bilgilendirmek ve İletişimi Artırmak 3.4.6. Moral ve Motivasyon 3.4.7. İnsan Yönetimi ve Örgütleme 3.4.8. Tahmin 3.4.9. Kalite Standartlarını Belirlemek ve Uygulamak 3.4.10. Eğitim 3.5. Proje Yöneticisinin Projedeki Konumu 3.5.1. Proje Durumunu Bilmek 3.5.2. Otorite ve Demokrasi 3.5.3. Kullanıcıya Bir Adım Yakın Durmak 3.5.4. Yetki ve Sorumluluk Dengesi 3.5.5. Proje Yöneticiliği Yazılım Geliştirici Rolü Değildir! 3.5.6. Uzlaştırıcılık 3.6. Özet 3.7. Sorular
Bölüm 4. PROJE EKİBİ 4.1. Ekip Üyeleri 4.1.1. Proje Yöneticisi 4.1.2. Takım Lideri 4.1.3. Yazılım Mimarı 4.1.4. Sistem Analist 4.1.5. Yazılım Geliştirici 4.1.6. Ara Yüz Geliştirici 4.1.7. Ürün Yöneticisi 4.1.8. Kalite/Test Mühendisi 4.1.9. Yardımcı Ürün Geliştirici 4.1.10. Risk Yöneticisi 4.1.11. Son Kullanıcı Belge Geliştirici 4.1.12. Sponsor 4.1.13. Müşteri 4.1.14. Son Kullanıcı 4.1.15. Yazılım Ekip Üyeleri Arasındaki İlişkiler 4.2. Birlikte Çalışma Kaideleri 4.2.1. Genel İnsani Kaideler 4.2.2. Ortak Hedef 4.2.3. Ekibin Proje Yöneticisini Benimsemesi 4.2.4. Birlikte Yapılan İşe Öncelik Verilmesi 4.2.5. Denge 4.2.6. Birlikte Başarı Birlikte Başarısızlık İnancı 4.2.7. Herkesin En İyi Bildiği İşi Yapması 4.2.8. Yapılanlardan ve Sorunlardan Tüm Ekibin Haberi Olması 4.2.9. Eleştirilerin Çözümü de İçermesi 4.2.10. Ortak Çalışma Mekânı 4.2.11. Dağınık Çalışma Mekânı-Modül Tabanlı Mekân Ayrımı 4.2.12. İşi Bir Bütün Olarak Kabul Etmek 4.2.13. Ortak Çalışma Altyapıları Seçimi 4.2.14. Kişi Sayısının Düşük Tutulması 4.2.15. Proje Uygun Kişilerin İstihdamı 4.2.16. Ekibin Uzun Süre Birlikte Çalışması 4.2.17. Birlikte İş Harici Faaliyetler 4.3. Ekip ruhunu zedeleyen davranışlar 4.3.1. Plansızlık 4.3.2. Bitince Gösterelim Değil Birlikte Geliştirelim 4.3.3. Hatayı Kendi Dışında Görmek 4.3.4. Hatayı Kişilerde Görmek 4.3.5. İşi Aşırı Sahiplenme 4.3.6. İşi Bütünüyle Sahiplenmemek 4.3.7. Değişimleri Esneklikle Karşılamamak 4.3.8. Görev Kayması 4.3.9. Meselelerin Kişiselleştirilmesi 4.4. Kişi ve Ekip Psikolojisi 4.4.1. Ekibi Tanımak 4.4.2. Sürekli Bölünme 4.4.3. Moral ve Motivasyon 4.4.4. Ekip Yapısını Benimseme 4.4.5. Ekibe Aidiyet Hissi ve İletişime Önem Verme 4.4.6. Tecrübe 4.4.7. Yetenek 4.4.8. Azim 4.4.9. Özel Bir İş Yapma Duygusu 4.4.10. Kariyeri Planlayabilmek-Önünü Görmek 4.4.11. Kişisel Sorunlar 4.5. Ekibin Oluşturulması 4.5.1. Organizasyon Yapısının Belirlenmesi 4.5.2. Alınabilecek En İyi Personelin İstihdamı 4.5.3. Ekipteki Kişi Sayısının Belirlenmesi- Karekök Kuralı 4.5.4. Ekip Sayısı ile Proje Süresi İlişkisi 4.5.5. Ekibin Sürekli Takviyesi 4.6. Özet 4.7. Sorular
Bölüm 5. PLANLAMA 5.1. Planın Temel Özellikleri 5.1.1. Planlamanın Önemi ve Yararları 5.1.2. Proje Büyüklüğü ve Planlama İhtiyacı 5.1.3. Planın Planı 5.1.4. Proje Plan Türleri 5.1.5. Proje Planının Diğer Belgelerle İlişkisi 5.2. Planlama Süreci 5.3. Plan Oluşturmadan Önce Yapılacak Faaliyetler 5.3.1. Hedefin Belirlenmesi 5.3.2. Genel Kapsamın Belirlenmesi 5.3.3. Proje Kabulü 5.3.4. Proje Yöneticisi Atama 5.3.5. Ekip Organizasyonun Belirlenmesi 5.3.6. Temel Altyapı Kararlarının Verilmesi 5.3.7. Kaynaklar ve Kısıtların Uyumunun Kontrolü 5.4. Kapsam Planı 5.5. Proje Bütünleşme (Entegrasyon) Planı 5.6. Görevlerin Belirlenmesi: İş Bölümleme Yapısı 5.6.1. Görev Tanımı 5.6.2. Görevlerin Tespiti İçin Yöntemler 5.6.3. Görevler Arası İlişki Türleri 5.6.4. Gannt Çizelgesi 5.7. Kaynakların Planlanması 5.7.1. Kaynak Türleri 5.7.2. Kaynak Takvimlerin Belirlenmesi 5.7.3. Kaynakların Göreve Atanması 5.7.4. Kaynak Dengeleme 5.8. Proje Zaman Planı 5.8.1. Zaman Çizelgesi Oluşturma Yöntemleri 5.8.2. Proje takvimi oluşturulması 5.8.3. Kritik Yol Yöntemi 5.9. Proje Maliyet Planı 5.9.1. Maliyet Kalemleri 5.9.2. Kaynak Maliyetlerinin Plana Eklenmesi 5.9.3. Bütçeleme 5.9.4. Maliyet Kontrol ve İzleme 5.10. Devreye Alma Planı 5.11. Eğitim Planı 5.12. Planın Farklı Açılardan Analizi ve Tekrar Düzenlenmesi 5.13. Plan Kabulü 5.14. Proje Planına Yazılıma Özel İlaveler 5.15. Özet 5.16. Sorular
Bölüm 6. PLAN KALİTESİ 6.1. Görevlerle İlgili Kalite Faktörleri 6.1.1. Gerçekleştirilebilme 6.1.2. Görevlerin Bitti veya Bitmedi Şeklinde Net Takibi 6.1.3. Tutarlılık 6.1.4. Görev Sürelerinin ve Maliyetlerin Gerçekçi Olması 6.1.5. Görev Sürelerinin Kısa Tutulması 6.1.6. Görevlerin Tek Bir Kişinin Yapılacağı Seviyeye Kadar Bölünmesi 6.1.7. Kişiler Arası İş Paylaşımında Aşırı Ayrıntıdan Kaçınma 6.2. Planın Bütünüyle İlgili Kalite Faktörleri 6.2.1. Plan Süresinin Kısa Tutulması 6.2.2. Kısa Süreli Kilometre Taşları 6.2.3. Dengelenmiş Kaynaklar 6.2.4. Mesai İçi Çalışmaların Kapsanması 6.2.5. Planın Tüm Faaliyetleri İçermesi 6.2.6. Hiyerarşideki Yayılım ve Derinlik Sayılarının Küçük Tutulması 6.2.7. Tüm Aşamaları Ayrıntılı Planlamak-Planın Homojen Olması 6.3. Modüler Planlama 6.3.1. Modülerlik ve Hiyerarşik Ayrım Farkı 6.3.2. Modül Öncelikli veya Süreç Öncelikli Planlama 6.4. Yapılacak İşleri Paralel Hale Getirmek 6.5. Kapalı Çevrim Planlama 6.6. Planlamada Yapılan Hatalar ve Sebepleri 6.6.1. Hataların sebepleri 6.6.2. Planlama Hataları 6.7. Özet 6.8. Sorular
Bölüm 7. TAHMİN 7.1. Tahminin Özellikleri 7.1.1. Tahmin Mantığı 7.1.2. Tahminlerin Sistemin Küçük Parçaları Üzerinden Yapılması 7.1.3. Tahminin İhtimal Aralığı İfade Etmesi 7.1.4. İyimserlik ve Kötümserlik 7.1.5. Tahminin Zorlukları 7.1.6. Gözden Kaçan İşler 7.2. Proje Büyüklüğünü İfade Etmek 7.2.1. Kod Satır Sayısı 7.2.2. Fonksiyonel Nokta Sayısı 7.2.3. Proje Büyüklüğünün Farklı İfadeleri 7.3. Tahmin Modelleri 7.3.1. Önceki Projelere Benzeterek Tahmin Etmek 7.3.2. Mevcut Proje Verisi 7.3.3. Süre Tahmin Genel Formülü 7.3.4. Ortak Değerlere Çevirme 7.3.5. Program Gelişim ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT) 7.3.6. Uzman Yargısı 7.3.7. SLIM 7.3.8. Monte Carlo Benzetimi 7.3.9. Yapıcı Maliyet Modeli (COCOMO) 7.3.10. Genel Kabuller ve Endüstri Standartları 7.3.11. Tahmin Modellerinin Mukayesesi 7.4. Projenin İlerlemesiyle Tahminin Güncellenmesi 7.4.1. Belirsizlik Konisi 7.4.2. Tahmin ve Gerçekleşen Neticelerin Mukayesesi 7.4.3. Tahminin Güncellenmesi 7.5. Tahmin Araçları 7.6. Özet 7.7. Sorular
Bölüm 8. PLANIN YÜRÜTÜLMESİ 8.1. Ölçme ve Değerlendirme 8.1.1. Ölçüm Hedefleri 8.1.2. Ölçüm Kriterlerinin Özellikleri 8.1.3. Ölçülecek Değerlerin Sınıflanması 8.1.4. Ölçme İçin Kullanılan Değerlerin Aynı Bileşenlerden Oluşması 8.1.5. Ölçüm Neticelerinin Değerlendirilmesi 8.2. Yazılım Ölçüm Kriterleri 8.2.1. Ürünle İlgili Ölçüm Kriterleri 8.2.2. Süreç Ölçüm Kriterleri 8.2.3. Planının İzlenmesiyle İlgili Ölçüm Kriterleri 8.2.4. Değişimlerin Ölçümü 8.2.5. Proje Ekibiyle İlgili Ölçümler 8.3. Planı İzleme ve Kontrol 8.3.1. İzlemenin Temel Amacı 8.3.2. Projenin Başlatılması 8.3.3. Proje Taban Hattı Oluşturulması 8.3.4. Kontrol Noktası ve Kilometre Taşı 8.3.5. Önemli Sorunların Tespiti ve Çözümü 8.3.6. Gözden Geçirmeler ve Yerinde Gözlemek 8.3.7. İşlerin Bitti ve Bitmedi Şeklinde Net Takibi 8.3.8. Kazanılmış Değer Analizi 8.3.9. Yapılanların Raporlanması 8.3.10. Kontrol Yükünün Azaltılması 8.3.11. Tekrar Çalışmanın Ölçülmesi 8.3.12. Proje Kapanışı ve Kapanış Değerlendirmesi 8.4. Koordinasyon 8.4.1. Görev Atama 8.4.2. Önceki ve Sonraki Aşamaların Kontrolü 8.4.3. Ekibin Projeye Dâhil Olması ve Kaynak Dengeleme 8.5. Plandan Sapma ve Sapmanın Düzeltilmesi 8.5.1. Sapmanın Belirtileri ve Erken Teşhis 8.5.2. Sapmanın Tespit Edilmesi 8.5.3. Sebeplerin Araştırılması 8.5.4. Sapmanın Düzeltilmesi 8.5.5. Kilitlenme 8.6. Plana Bağlılık 8.6.1. Hedefin Tamamıyla Değişmesini Önlemek 8.6.2. Yeni Yöntem Önerileri 8.7. Planın Güncellenmesi ve Değiştirilmesi 8.8. Proje Yöneticisinin Projeye Sonradan Dâhil Olması 8.8.1. Durum Tespiti 8.8.2. Ekibin İş Tecrübelerinin İncelenmesi 8.8.3. Planın Güncellenmesi 8.9. Özet 8.10. Sorular
Bölüm 9. KALİTE GÜVENCE YÖNETİMİ 9.1. Kalite Yönetim Süreci 9.2. Kalite Hedefleri 9.2.1. Kullanıcı Memnuniyeti 9.2.2. Ürün Kalite Hedefleri 9.2.3. Süreç Kalite Hedefleri 9.3. Kaliteyi Etkileyen Faktörler 9.4. Yazılım Alanındaki Kalite Özellikleri 9.4.1. İhtiyaç Analizi 9.4.2. Tasarım 9.4.3. İlişkisel Veri Modeli 9.4.4. Kodlama 9.4.5. Kullanıcı Ara yüzü 9.5. Resmi Gözden geçirmeler 9.5.1. Teftiş 9.5.2. Genel İnceleme 9.5.3. Teknik Gözden Geçirmeler 9.5.4. Denetim - Dış Gözden Geçirmeler 9.5.5. Üst Yönetim Gözden Geçirmesi 9.5.6. Gözden Geçirmelerin Karşılaştırılması 9.5.7. Gözden Geçirmeler ve Yönetim 9.5.8. Gözden Geçirmenin En İyi Uygulamaları 9.6. Çeşitli Kalite Güvence Faaliyetleri 9.6.1. Meslektaş İncelemesi 9.6.2. Günlük Bütünleştirmeler ve Duman Testi 9.6.3. Müşterilerle Yapılan Gözden Geçirme 9.7. Test ve Doğrulama 9.8. Özet 9.9. Sorular
Bölüm 10. RİSK YÖNETİMİ 10.1. Risk Yönetim Süreci 10.2. Riskin Özellikleri 10.2.1. Risk ile Hata ve Sorun Arasındaki Farklar 10.2.2. Kazanç ve Risk 10.3. Risklerin Sınıflandırılması 10.3.1. Kaynak Riskleri 10.3.2. Kapsam Riskleri 10.3.3. Süreç Riskleri 10.3.4. Teknoloji Riskleri 10.3.5. Tahmin Edilebilirlik Açısından Sınıflama 10.4. Risk Yönetimine Hazırlık 10.4.1. Kurumsal Risk Yönetim Stratejisi 10.4.2. Ortamın Bilinen Hatalardan Arındırılması 10.4.3. Risk Yönetim Ekibi 10.4.4. Risk ve Yazılım Süreç Yönetim Yöntemleri 10.5. Risk Tespiti 10.5.1. Genel Problem Tespit Yöntemleri 10.5.2. SWOT Analizi 10.5.3. Genel Risk Listelerin Kontrol Edilmesi 10.5.4. İhtiyaç Önem Sınıflaması 10.5.5. Aralık ve Sınır Değer Analizi 10.5.6. Kaynak Envanter Analizi 10.5.7. Varsayım Analizi 10.5.8. Taviz-Denge Analizi 10.5.9. Şematik Analizler 10.6. Risk Analizi 10.7. Risk Cevaplama Yöntemleri 10.7.1. Riskten Kaçınma 10.7.2. Risklerin Hafifletilmesi 10.7.3. Risk Transferi 10.7.4. Risk Kabulü 10.7.5. Hemen Çözüm 10.7.6. Şartlar Arasında Değiş Tokuş Yapmak 10.7.7. Koşullu Hareket 10.8. Risk Planı 10.9. Risk İzleme 10.10. Kriz yönetimi 10.10.1. Krizden Kaçınmak 10.10.2. Yaşanan Durumun Kriz Olduğunu Tespit Etmek 10.10.3. Krizin Yönetim Ekibi Oluşturma 10.10.4. Bilgilendirme Masası 10.10.5. Krizin Çözümü 10.10.6. Krizden Ders Çıkarma 10.11. Özet 10.12. Sorular
Bölüm 11. DEĞİŞİM VE KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ 11.1. Konfigürasyon Yönetim Süreci 11.2. Değişim Yönetim Süreci 11.2.1. Değişim Kontrol Ekibi 11.2.2. Proje Yöneticisinin Rolü 11.2.3. Değişim Kontrol Düzeyi 11.3. Değişim Taleplerinin Oluşum ve Kabul Süreci 11.3.1. Değişimin kaynakları 11.3.2. Tüm Taleplerin Değerlendirilmesi 11.3.3. Taleplerin Türünü Belirlemek 11.4. Taleplerin Etkisini Belirlemek 11.4.1. Değişim ve Proje Geliştirme Süreci 11.4.2. Katmanlı Yazılım Modeli ve İsteklerin Etkisi 11.4.3. Nesne Tabanlı Tasarımda İsteklerin Etkisi 11.4.4. Kullanıcı Ara Yüzünden İsteklerin Etkisinin Analizi 11.4.5. Veri ve Yazılım Değişiklik İstekleri 11.4.6. Karmaşık İşlemler 11.5. Değişim ve Sistem Tasarımı 11.5.1. Değişim ve Yazılım Kalitesi 11.5.2. Yinelemeli Geliştirme Kullanmak 11.5.3. Tekrar Kullanımı Arttırmak 11.5.4. İş Problemlerini Esnek Tasarımlarla Çözmek 11.5.5. Akışları ve Kuralları Ayrı Bir Sisteme Taşımak 11.6. Özet 11.7. Sorular
Bölüm 12. İLETİŞİM YÖNETİMİ 12.1. İletişim kaideleri 12.1.1. Ortak Değer 12.1.2. Doğru İletişim Kanalını Seçmek 12.1.3. Dinlemek 12.1.4. Soru Sormak 12.1.5. Esneklik 12.1.6. Süreklilik 12.1.7. Karşıdakinin Anlayabileceği Dil Kullanmak 12.1.8. Söylenen Her Şeye Değer Vermek 12.1.9. Doğru Kişilerle İletişim 12.1.10. Personel Sayısı İletişim İhtiyacı İlişkisi 12.1.11. İletişimin Planlı ve Yazılı Hale Getirmek 12.2. İletişimin Bileşenleri 12.3. İletişim Yöntemleri 12.4. İletişimin Planlanması 12.5. Ekip Yapısı ve İletişim 12.6. Çatışma Yönetimi 12.6.1. Çatışma Yönetim Kaideleri 12.6.2. Çatışma Yönetim Stratejileri 12.6.3. Çatışma Çözüm Yöntemleri 12.6.4. Çatışmayı-Tartışmayı Kaybetmek 12.7. Toplantı Yönetimi 12.7.1. Toplantı Öncesi Yapılacaklar 12.7.2. Toplantılarda Amaç 12.7.3. Toplantı Yöneticiliği 12.7.4. Süre 12.7.5. Toplantı Takvimi 12.7.6. Katılımcı Sayısı 12.7.7. Konunun Etrafından Dolaşmamak 12.7.8. Şekil Kullanımının Önemi 12.7.9. Temel Kararları Verme 12.7.10. Toplantı Neticelerinin İzlenmesi 12.8. Özet 12.9. Sorular
Bölüm 13. KURUMSAL BİLGİ İŞLEM YÖNETİMİ 13.1. Bilgi İşlem Yöneticisi Görevleri 13.1.1. Vizyon ve Misyon Belirleme 13.1.2. Bilgi İşlem Politika ve Stratejisinin Belirlenmesi 13.1.3. Yatırım Alanlarının Belirlenmesi 13.1.4. Bilgi İşlem Birimi Organizasyonun Belirlenmesi 13.1.5. Yazılım Geliştirme Yöntemi ve Standartlarının Seçilmesi 13.1.6. Temel altyapı teknoloji seçimleri 13.1.7. Destek ve Kendi Yapma Seçimi 13.1.8. Proje Geliştirme İçin Gerekli Desteği ve Ortamı Sağlamak 13.1.9. Proje ve Ekipler Arasında Koordinasyon Sağlanmak 13.1.10. Projelerin Değerlendirilmesi 13.2. Bilgi İşlem Yapısı 13.2.1. Bilgi İşlem İdari Altyapısı 13.2.2. Bilgi İşlem Teknik Altyapısı 13.2.3. Bilgi İşlem Yapısının Oluşturulması 13.3. Bilgi İşlemin Diğer Birimlere Sunması Gereken Hizmetler 13.3.1. Kurumsal Standartlar ve Bilişim Kültürü Oluşturma 13.3.2. Kurumsal Bilgi Sistemleri Entegrasyonu 13.3.3. Güvenlik Hizmeti 13.3.4. Ortak Bilgi Saklama Alanları 13.3.5. Ortak İletişim Altyapısı 13.3.6. Bakım ve Güncelleneme Yönetimi 13.3.7. Düzenli Eğitimler 13.3.8. Kurumu Temsil 13.4. Proje Ekibi ile Bilgi İşlem Yönetim İlişkisi 13.4.1. Bilgi İşlem Yönetim Yapısı 13.4.2. Proje Yöneticisine Gerekli Yetkileri Vermek 13.4.3. Doğru Seviyede Ayrıntı Takibi 13.4.4. Memnuniyet Değerlendirmesi 13.4.5. Proje Ekibine Müdahale 13.5. İdari Hiyerarşide Bilgi İşlemin Biriminin Yeri 13.6. Özet 13.7. Sorular
Bölüm 14. DIŞ KAYNAK YÖNETİMİ 14.1. Dış Kaynaktan Hizmet Alınabilecek Durumlar 14.1.1. Ana İşlere Yoğunlaşmak 14.1.2. Yeni Teknolojiler ile Yeni Hizmetler Sunmak 14.1.3. Bir Defa Yapılacak İşler 14.1.4. Zaman Kısıtları 14.1.5. Tecrübeli İnsan Kaynağına Erişim 14.1.6. Maliyet ve İnsan Kaynaklarından Tasarruf 14.1.7. Şirketlerin Ortak İhtiyaçlarına Cevap Veren Ürünler 14.1.8. Yazılım Denetim ve Sertifikasyonları 14.2. Dış Kaynak Kullanımında Karşılaşılan Riskler 14.2.1. Hedef Belirleme 14.2.2. Aşırı Beklentiler 14.2.3. Yönetim ve Kontrol Sağlama Güçlüğü 14.2.4. Güvenlik 14.2.5. Kurumu Tanıma 14.2.6. Firma Bağımlılığı veya Geri Dönebilme 14.2.7. Yazılımın Kurum Kültürüne Uygunluğu 14.3. Satın Alınabilecek Ürün ve Hizmetler 14.3.1. Tamamıyla Harici Firmaya Yazdırmak 14.3.2. Kısmen Harici Firmaya Yazdırmak 14.3.3. Hazır Yazılım Bileşeni Almak 14.3.4. Açık Kaynak Kodlu Sistemler 14.3.5. Danışmanlık Alımı 14.3.6. Paket Program Alımı 14.3.7. Yazılımı Servis Olarak Almak 14.3.8. Altyapı Yazılımları Alıp Uyarlamak 14.4. Yazılımın Lisanslanmasında Dikkat Edilecekler 14.5. Dış Kaynak Alım Hazırlığı 14.5.1. Gerekli Kaynakların Temini 14.5.2. İhtiyaçları Mümkün Olduğunca Ayrıntılı Belirlemek 14.5.3. İhtiyaçtan Ürüne veya Üründen İhtiyaca Çift Yönlü Analiz 14.5.4. Ürün Özellik Matrisi 14.5.5. Mevcut Teknolojiyle Uyumluluk 14.5.6. Her Şeyi Göz Önüne Alan Bir Karar Vermek 14.5.7. Dış Kaynak Adayları Seçimi 14.6. Şartname 14.6.1. Şartnamelerdeki Yanlış İfadeler: Kapsamın Belirsizliği 14.6.2. Rekabete Açık Şartname Hazırlamak 14.6.3. Yaklaşık Maliyet Belirlenmesi 14.6.4. Ödeme Şekilleri 14.7. Firmaların değerlendirilmesi ve seçimi 14.7.1. Teklifin Teknik Değerlendirilmesi 14.7.2. Maliyet İncelemesi 14.7.3. Önceki İş ve Referansların Değerlendirilmesi 14.7.4. Yerel Destek 14.8. Kurum İçi Yönetim ve İzleme 14.8.1. Sözleşme 14.8.2. Planlama 14.8.3. Sürecin İzlenmesi 14.8.4. Proje Yöneticisinin Dış Satın Alma Projelerinde Rolü 14.8.5. Ortak Koordinasyon Noktası 14.8.6. Bilgi Paylaşımı ve Güvenlik 14.8.7. Dış Kaynak ve Kurum İçi Ekibin Yerlerini Net Belirlemek 14.8.8. Sapmalara Müdahale Etmek 14.8.9. Hata ve Çözüm Yöntemlerinin Uyumu 14.8.10. Haklara Karşılıklı Riayet Edilmesi ve Adalet 14.9. Projenin Kullanıma Giriş ve Kurum İçi Ekibe Devri 14.10. Özet 14.11. Sorular
Bölüm 15. PLANLAMA VE YÖNETİM STANDARTLARI 15.1. PMI Body of Knowledge 15.1.1. Proje Yönetim Süreci 15.1.2. Proje Bütünleştirme Yönetimi 15.1.3. Proje Kapsam Yönetimi 15.1.4. Proje Zaman Yönetimi 15.1.5. Proje Maliyet Yönetimi 15.1.6. Proje Kalite Yönetimi 15.1.7. Proje İnsan Kaynakları Yönetimi 15.1.8. Proje İletişim Yönetimi 15.1.9. Proje Risk Yönetimi 15.1.10. Proje Tedarik Yönetimi 15.2. CMMI 15.2.1. Anahtar Süreç Alanı 15.2.2. Genel Hedefler ve Genel Uygulamalar 15.2.3. Olgunluk Seviyesi 15.2.4. Kapasite Seviyeleri 15.2.5. Sürekli ve Basamaklı Gösterilim 15.2.6. Sürecin Kurumsallaştırılması 15.2.7. CMMI Standardının Kuruma Uyarlaması 15.2.8. Birinci Olgunluk Seviyesi - Giriş 15.2.9. İkinci Olgunluk Seviyesi – Tekrarlanabilir (Disiplinli) 15.2.10. Üçüncü Olgunluk Seviyesi - Tanımlı 15.2.11. Dördüncü Olgunluk Seviyesi-Sayılara Dayalı Yönetilen 15.2.12. Beşinci Olgunluk Seviyesi-İyileştirilen 15.2.13. Anahtar Süreçler Arasındaki İlişkileri 15.3. ISO/IEC ve IEEE/EIA Standart 10207 15.3.1. Temel Yaşam Döngüsü Süreçleri 15.3.2. Destekleyici Süreçler 15.3.3. Kurumsal Yaşam Döngüsü Süreçleri 15.3.4. Kuruma Uyarlama Süreci 15.4. IEEE/EIA Standart 1058 15.5. Özet 15.6. Sorular
Bölüm 16. FİRMALARIN GELİŞTİRDİĞİ SÜREÇ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI 16.1. Microsoft Çözüm Altyapısı 16.1.1. MSF İlkeleri 16.1.2. MSF Takım Modeli 16.1.3. MSF Yaşam Döngüsü 16.1.4. MSF Disiplinleri 16.1.5. MSF Süreç Şablonları 16.2. Rational Unified Process 16.2.1. RUP En İyi Uygulama Tanımları 16.2.2. RUP Süreç Yaklaşımı 16.2.3. RUP Süreç Aşamaları 16.2.4. RUP Disiplinleri 16.2.5. Süreç Ürünü 16.2.6. RUP Ekip Yapısı 16.3. Özet 16.4. Sorular
Bölüm 17. PROJE YÖNETİM ARAÇLARI 17.1. Proje Yönetim Sistemi 17.1.1. Proje Plan Oluşturma Araçları 17.1.2. Görev Atama ve Takibi 17.1.3. Kaynak/Kapasite Yönetimi 17.1.4. Kurumsal Proje Ağacı 17.1.5. Portföy Analizi 17.1.6. Belge Yönetimi 17.1.7. Birlikte Çalışma Sistemi 17.1.8. Proje Yönetim Yöntembilim Tanımları ve Şablonlar 17.1.9. Risk Yönetim Araçları 17.1.10. Raporlama ve Analiz 17.2. Uygulama Yaşam Döngüsü Yönetim Araçları 17.2.1. Gereksinim Yönetimi 17.2.2. Konfigürasyon Yönetimi 17.2.3. Yazılımın Merkezi Doğrulama ve Onaylama 17.2.4. Değişim Yönetimi 17.2.5. Problem İzleme 17.2.6. İş Akış Yönetimi 17.2.7. Raporlama ve Analiz 17.3. Özet 17.4. Sorular
Bölüm 18. PROJEDEKİ YANLIŞLARI DOĞRU YÖNETME KILAVUZU 18.1. En Az Olabilecekler 18.1.1. Kişiler 18.1.2. Belgeler 18.1.3. Çözümler Belgelenemiyorsa Talepler Edilmelidir 18.1.4. Proje Bitince Analiz ve Tasarım Belgesi Yazılması 18.1.5. En Az Plan 18.1.6. En az Yönetim ve İzleme 18.2. Yapıyormuş gibi yapmamak 18.3. Proje başarısızlığı 18.3.1. Başarısızlığın En Kısa Sürede Belli Olması 18.3.2. Projeden Vazgeçme Planı 18.3.3. Başarılı kısımlara odaklanmak 18.3.4. Plansız Proje Başarısız Olsa Daha İyi 18.3.5. Ürün Sağlıklı Çalışmıyorsa Yeni Yerlere Kurulmaması 18.4. Devreye Alma 18.5. Planlamaya Önem Vermeyen Üst Yönetim 18.6. Büyük Hedefleri Mevcudu Analiz Ederek Koymak 18.7. Ekibe Göre Yazılım Geliştirme Ortamı 18.8. Öğrenerek Yapmak Yerine Yaparak Öğrenmek 18.9. Büyük Proje, Başarılı Proje 18.10. Moda Yöntemler ve Mucize Çözümler 18.11. Özet 18.12. Sorular
KAYNAKÇA DİZİN
Diğer yazılım mühendisliği ve bilgisayar mühendisliği kitaplarımızı görmek için buraya tıklayınız. |