Bu
kitapta önce büyük ve küçük ölçekli toplantılar tanıtılıp, özellikle
kurumiçi toplantıların nasıl planlanacağı, toplantılarda nasıl
davranılacağı ve böylesi toplantıların yönetiminde nelere dikkat
edilmesi gereken kuralla ele alınmıştır. Ayrıca sunumların
hazırlanmasından verilişine kadar yapılması gerekenler de ele
alınmaktadır.
Teknik,
sosyal, siyasal içerikli, bilimsel çeşitli alanlarda yönetim, iş,
bilgi paylaşım, eğitim gibi amaçlarla bir grup insan bir araya
gelerek toplantılar yapmaktadır. Takım çalışması ve proje tabanlı
örgütlenmelerin organizasyonların çoğaldığı günümüzde toplantıların
önemi ve kullanımı artmıştır. Öyle ki günümüzün modern iş yaşamının
önemli bir bölümünü toplantılar oluşturmaya başlamıştır. Yararlı
olduğu kadar pahalı bir iletişim ve yönetim aracı olan toplantı,
katılımcı sayısının ve sürenin artmasına bağlı olarak, zaman ve
işgücü bakımından daha da pahalı hale gelebilir.
Kurum,
kuruluş ya da işletmelerin gelecek için önemli kararlar almaları,
insanların yaptıkları çalışmaların değerlendirilmesi, gerek yönetim
gerekse yürütme ile ilgili çeşitli konularda verim artırımı ve sorun
çözümüne yönelik bilgi ve görüş alışverişinde bulunulması
toplantılarla sağlanmaktadır. Büyük işletmelerde olmazsa olmaz
araçlardan biri olan toplantılar, iyi kullanılmadıkları takdirde,
katılımcılar ve yöneticiler için önemli miktarda zaman ve emek
kaybına neden olur. Toplantı kültürü diyebileceğimiz evrensel
kurallar bütünlüğü içinde, farklı görüşlerin tartışıldığı
toplantılarda, uzlaşma, toplantılar için hem en önemli amaç, hem de
elde edilebilecek en değerli sonuçtur.
Toplantılar, her düzeydeki çalışanların katılımıyla yapılabilirler.
Örgüt yapısı içinde yükseldikçe toplantılarda geçen zaman da artar.
Bu kişilerin sahip oldukları en değerli ve geri alınamaz varlığın,
yani zamanın önemli bir bölümü toplantılarda geçer. İyi
planlanmamış, iyi hazırlanılmamış, iyi yönetilmeyen toplantılar,
insanlar için bu en değerli kaynağın boşa harcanmasına neden
olabilir.
Toplantılardan arzu edilen verimin alınabilmesi için, yeterince
önceden hazırlık yapılması, kişilerin zamanında bir araya
getirilmesi, fikir üretilmesinin ve hızlı karar alınmasının
sağlanması, belirli kurallar içinde kalarak disiplinli bir yönetimin
gerçekleştirilmesi şarttır.
Toplantıya katılmak kadar bir fikri savunmak, düşünceleri en iyi
şekilde karşı gruba aktarmak da önemlidir. Günümüzde bu aktarımın en
etkili yolu, başarılı bir sunumdan geçer. Etkili konuşma yanında
görsel malzemelerin kullanımı ile gerçekleştirilen sunum, hem
konuşmacıya rahatlık sağlar, hem de izleyenlere. Üzerinde
konuşulacak konu hakkında sunu hazırlamak, bilgileri bu şekilde
paylaşmak, artık herkes için yararlı ve ortak bir anlayış haline
gelmiştir. Bu önemli aracın kullanımına ilköğretim de bile yer
verilmektedir. Artık öğretmenler ilköğretimin ilk yıllarında
çocuklara sunu hazırlama şeklinde ödevler vermekte, çalışma
konularının sınıfta sunum yaparak anlatılmasını istemektedirler.
Biz bu
kitabımızda, büyük ve küçük ölçekli toplantıları tanıtıp, özellikle
kurum içi toplantıların nasıl planlanacağını, toplantılarda nasıl
davranılacağını, bu toplantıların yönetiminde nelere dikkat
edileceğini anlatacağız. Toplantıların vazgeçilmezi haline gelen
sunumların hazırlanmasından verilişine kadar yapılması gerekenleri
de ele alacağız. Toplantılarda yapılmaması gerekenlere de dikkat
çekeceğiz.
İÇİNDEKİLER
Önsöz
Bölüm 1. TOPLANTI NEDİR?
1.1. Toplantı Nedenleri
1.2. Toplantının Önemi
1.3. Toplantı Amaçları ve Sonuçları
1.4. Toplantı Türleri
1.4.1. Yönetim Toplantıları
1.4.2. İş Toplantıları
1.4.3. Bilgi Paylaşım Toplantıları
1.4.4. Eğitim Toplantıları
1.4.5. Bilimsel Toplantılar
1.5. Özet
Bölüm 2. TOPLANTI HAZIRLIĞI
2.1. Planlama
2.1.1. Gündem
2.1.2. Katılımcılar
2.1.3. Zaman Planlaması
2.1.4. Yer Planlaması
2.2. Bildirim
2.2.1. Bildirim Şekli
2.2.2. Bildirim Yapılacaklar
2.2.3. Bildirimin İçeriği
2.3. Bireysel Hazırlık
2.4. Salon Hazırlığı
2.5. Özet
Bölüm 3. TOPLANTININ YAPILIŞI
3.1. Salon Düzeni
3.2. Güvenlik Önlemleri
3.3. Süre
3.4. Toplantı Hizmetleri
3.4.1. Karşılama
3.4.2. Çevirmenlik
3.4.3. Kayıt
3.4.4. Servis
3.5. Uzaktan Sesli veya Görüntülü Görüşme
3.6. Genel Toplantı Kuralları
3.7. Özet
Bölüm 4. KATILANLAR
4.1. Büyük Toplantı Katılımcıları
4.1.1. Yönetici veya Sunucu
4.1.2. İzleyiciler
4.1.3. Konuşmacı veya Sunumcular
4.2. Küçük Toplantı Katılımcıları
4.2.1. Toplantı Yöneticisi
4.2.2. Kayıtçı
4.2.3. Katılımcılar
4.2.4. Sunumcular
4.3. Özet
Bölüm 5. TOPLANTININ
SONLANDIRILMASI
5.1. Özetleme
5.2. Toplantı Tutanağı
5.3. Eylem Listesi
5.4. Dağıtım
5.5. Özet
Bölüm 6. GÖRSEL SUNU
6.1. Sunu nedir?
6.1.1. Bilgilendirme Sunumu
6.1.2. Raporlama Sunumu
6.1.3. Onay Alma Sunumu
6.1.4. Pazarlama Sunumu
6.1.5. Eğitim Sunumu
6.2. Sunu Hazırlıkları
6.2.1. Araç Seçimi
6.2.2. Düşünsel Hazırlık
6.2.3. Kaynakların Toplanması
6.2.4. Kurgu
6.2.5. Plan
6.2.6. Soyutlama
6.2.7. Zamanlama
6.3. Görsel Sununun Hazırlanması
6.3.1. Şablon
6.3.2. Yazılar
6.3.3. Resimler
6.3.4. Şekiller
6.3.5. Hareketli Etkiler
6.3.6. Konuşma Metni
6.3.7. Sunu Dosyaları
6.3.8. Prova
6.3.9. Paylaşım İzninin Alınması
6.3.10. Genel Değerlendirme
6.4. Sunumun Yapılışı
6.4.1. Sunum Öncesi Son Hazırlık
6.4.2. Dış Görünüş
6.4.3. Konuşma Tekniği
6.4.4. Beden Dili
6.4.5. Kişisel Tanıtım
6.4.6. Anlatım
6.5. Bitiş
6.5.1. Amaçların Vurgulanması
6.5.2. Sorular
6.6. Beş Dakikalık Sunum
6.7. Değerlendirme
6.8. Genel Hatalar
6.9. Özet
Bölüm 7. TOPLANTILARDA NELER
YAPILMAMALIDIR?
7.1. Planlama
7.2. Toplantı Salonu
7.3. Toplantının Yapılışı
7.4. Toplantının Yönetimi
7.5. Toplantı Sonrası
7.6. Özet
Kaynakça
Mühendislik kitaplarımızı incelemek için buraya tıklayınız.
Akademik Kitaplar -
Bilimsel Kitaplar - Üniversite Ders Kitapları |