|
Yönetim Bilişim Sistemleri Dr. Gülser ACAR DONDURMACI Dr. Ayşe ÇINAR
ISBN: 978-605-4220- Türkçe, Eylül 2014 (16x24 cm2), 80 gr 1. hamur kağıt şimdi satın al |
"Yönetim Bilişim Sistemleri" özellikle işletme ve bilişim sistemleri konularını bünyesinde barındıran ve sürekli gelişen disiplinlerarası bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde özellikle İnternet ve iletişim teknolojilerindeki baş döndürücü gelişmelerin işletme yönetimindeki etkisinin de o denli kuvvetli olduğu görülmektedir. Bu kitap üniversitelerde lisans veya yüksek lisans bölümlerinde yer alan "Yönetim Bilişim Sistemleri" dersine yönelik olarak hazırlanmıştır. Konular daha çok bilişim teknolojilerinin işletme yönetiminde ve karar süreçlerinde nasıl tasarlanabileceği ve kullanılabileceği üzerine yoğunlaşmıştır. "Yönetim Bilişim Sistemleri"nin oluşturulması aşamasında veri kaynağını oluşturmak üzere veri modelinin ve veritabanı sistemlerinin tasarlanması önem taşımaktadır. Kitapda bu tür sitemlerin oluşturulması ve erişimin sağlanması gibi konulara özel önem verilmiştir. Veri ambarının oluşturulması, çok boyutlu OLAP analizleri, veri madenciliği ve iş zekası konuları da ele alınmıştır. Ayrıca "Müşteri İlişkileri Sistemi", "Kurumsal Kaynak Planlaması" ve "Veri Güvenliği" konularına yer verilmiştir. "Yönetim Bilişim Sistemleri" adlı bu kitabımız birçok üniversitede ders kitabıdır.... bilimsel ve teknik kitap satış ---> www.tdk.com.tr şimdi satın al İÇİNDEKİLER
Önsöz Bölüm 1. Sistem, Bilişim ve Bilişim Sistemleri 1.1. Sistem 1.1.1. Sistem Yaklaşımı 1.1.2. Sistemin Özellikleri 1.1.3. Sistemin Bileşenleri 1.1.3.1. Girdi 1.1.3.2. Süreç 1.1.3.3. Çıktı 1.1.4. Geri Besleme ve Kontrol 1.1.4.1. Kontrol 1.1.4.2. Geri Besleme 1.1.5. Sistem ve Çevresi 1.2. Bilişim 1.2.1. Bilişim Teknolojileri (BT) 1.2.1.1. Bilişim Teknolojilerinin İşletmelere Sağladığı Yararlar 1.2.1.2. Bilişim Teknolojileri ve İşletme Yönetimi İlişkisi 1.2.2.Bilişim Sistemleri 1.2.2.1. Bilişim sistemlerinin bileşenleri/ kaynakları 1.2.3. Bilişim Sistemi Çalışmaları 1.2.3.1. Veri Kaynaklarının Girişleri 1.2.3.2.Verinin İşlenmesi 1.2.3.3. Bilişim Sistemi Çıktıları 1.2.3.4. Veri Kaynaklarının Depolanması 1.2.4. Bilişim Sistemlerine Gereksinim Duyulan Çalışmalar 1.2.5. Bilişim Sistemlerinin Görevleri 1.2.6. Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması 1.2.6.1. Operasyon Destek Sistemleri 1.2.6.2. Yönetim Destek Sistemleri 1.2.7. Bilişim Sistemlerinin İşletme Faaliyetlerine Göre Sınıflandırılması 1.3. Özet 1.4. Sorular
Bölüm 2. Yönetim Bilişim Sistemleri 2.1. Yönetim Bilişim Sistemleri-YBS (Management Information System-MIS) 2.2. Yönetim Bilişim Sistemlerinde Temel Kavramlar 2.2.1. Veri (Data) 2.2.2. Enformasyon (Information) 2.2.3. Yararlı Bilgi (Knowledge) 2.3. Yönetim Bilişim Sistemlerinin Özellikleri 2.4. Bilişim Sistemleri ve Yönetim Bilişim Sistemleri Arasındaki Farklılıklar 2.5. Yönetim Bilişim Sisteminin Aşamaları 2.6. Yönetim Bilişim Sistemlerinin Görevleri 2.7. Yönetim Bilişim Sistemlerinin Temel Amaçları 2.8. Özet 2.9. Sorular
Bölüm 3. Yönetim Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması 3.1. İşletme Fonksiyonları Açısından Yönetim Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması 3.1.1. Pazarlama Bilişim Sistemleri 3.1.2. Üretim Bilişim Sistemleri 3.1.3. Finans Bilişim Sistemleri 3.1.4. Muhasebe Bilişim Sistemi 3.1.5. Araştırma-Geliştirme Bilişim Sistemi 3.1.6. İnsan Kaynakları Bilişim Sistemleri 3.2. Farklı Organizasyonel Seviyedeki Yönetim Bilişim Sistemleri 3.2.1. İşlemsel Seviye 3.2.2. Taktik (Yönetsel) Seviye 3.2.3. Stratejik Seviye 3.3. Yönetime Destek İçin YBS 3.3.1. Planlama 3.3.2. Düzenleme 3.3.3. Personel 3.3.4. Yönlendirme 3.3.5. Koordinasyon 3.3.6. Kontrol 3.4. Özet 3.5. Sorular
Bölüm 4. Yönetim Bilişim Sistemleri İçin Veritabanı Tasarımı 4.1. Hareket İşleme Sistemleri ve Yönetim Bilişim Sistemleri 4.2. Veritabanı ve Veritabanı Yönetim Sistemleri (VTYS) 4.3. Veritabanı Yönetim Sistemleri ile Yönetim Bilişim Sistemleri Arasındaki Etkileşim 4.3.1. Veritabanı Yönetim Sistemlerinin Temel Avantajları 4.3.2. Veritabanı Modelleri 4.3.2.1. Sıra Düzensel (Hiyerarşik) Veri Modeli 4.3.2.2. Ağ Veri Modeli 4.3.2.3. İlişkisel Veri Modeli 4.3.2.4. Nesneye Yönelik Veri Modeli 4.3.3. Varlık-İlişki Modeli 4.3.4. Varlık (Entity), Nitelik (Attribute) ve Etki Alanı (Domain) 4.3.4.1. Nitelikler 4.3.4.2. Etki alanı 4.3.4.3. Nitelik Türleri 4.3.5. Varlıkların Eşlendirilmesi 4.3.5.1. Birden-Bire İlişki 4.3.5.2. Birden-Çoğa İlişki 4.3.5.3. Çoktan-Bire İlişki 4.3.5.4. Çoktan-Çoğa İlişki 4.3.6. Varlık İlişki Şemaları 4.4. Özet 4.5. Sorular
Bölüm 5. Veritabanında Varlık-İlişki Modeli, Normalizasyon 5.1. Varlık-İlişki Modelinin Tablolaştırılması 5.2. İlişkisel Model 5.3. İlişkisel Veritabanı 5.4. Anahtar Sınırlamaları 5.4.1. Birincil Anahtar (PrimaryKey) Sınırlaması 5.4.2. Dış Anahtar (ForeignKey) Sınırlaması 5.5. İlişkisel Bütünlük 5.6. Veri Hiyerarşisi 5.7. Normalizasyon 5.7.1. Birinci Normal Form (1NF) 5.7.2. İkinci Normal Form (2NF) 5.7.3. Üçüncü Normal Form (3NF) 5.8. Özet 5.9. Sorular
Bölüm 6. Yönetim Bilişim Sistemleri İçin Verinin Sorgulanması 6.1. Sorgulama İşlemleri 6.1.1. İstenilen Kayıtların Seçilmesi 6.1.2. İstenilen Alanların Seçilmesi 6.1.3. Birleştirme İşlemi 6.2. SQL Cümlesinin Yapısı 6.3. Sütunların (Alanların) Seçilmesi 6.4. Çeşitli Koşullara Göre Bilgilerin Seçilmesi 6.5. Tabloların İlişkilendirilmesi 6.6. SQL Fonksiyonları 6.6.1. Tek Satır Fonksiyonları 6.6.2. Grup Fonksiyonları 6.7. Özet 6.8. Sorular
Bölüm 7. Veri Ambarı 7.1. Veri Ambarı 7.1.1. Veri Ambarlarının Temel Özellikleri 7.1.1.1. Konu Odaklılık 7.1.1.2. Bütünleşme 7.1.1.3. Zaman Odaklılık 7.1.1.4. Değişmezlik 7.2. Veri Ambarının Kullanıldığı Örnek Uygulamalar 7.3. Veri Ambarının Bileşenleri 7.4. Veri Ambarının İçerdiği Veri 7.4.1 Metadata 7.4.2.Güncel Ayrıntı Veri 7.4.3. Eski Ayrıntı Veri 7.4.4. Düşük Düzeyde Özetlenmiş Veri 7.4.5. Yüksek Düzeyde Özetlenmiş Veri 7.5. Veri Ambarı Veri Modeli 7.5.1. Data Mart 7.6. Veri Ambarının Avantajları 7.7. Veri Ambarının Dezavantajları 7.8. Özet 7.9. Sorular
Bölüm 8. Çok Boyutlu Veritabanı (OLAP) 8.1. Çok Boyutlu Analizler Neden Önemlidir? 8.2 Çok Boyutlu Veritabanı Nedir? 8.3. İlişkisel Veritabanı Yapısı 8.4. Çapraz Görünümler 8.5. Karmaşık İlişkisel Tablolar 8.6. Çok Boyutlu Basitleştirme 8.7. Performans Avantajları 8.8. Yeni Boyutlar Eklemek 8.9. Pratik Yararları 8.10. Çok Boyutlu Veritabanlarının Özellikleri 8.10.1. Çok Boyutlu Veri Görünümleri: Rotasyon 8.10.2. Çok Boyutlu Veri Görünümleri: Ranging (Aralık Oluşturma) 8.10.3. Çok Boyutlu Veri Görünümleri: Hiyerarşi, Roll-Up ve DrillDown 8.11. Çok Boyutlu Veri Görünümleri: Sorgular 8.12. Çok Boyutlu Hesaplamalar 8.13. Özet 8.14. Sorular
Bölüm 9. Veri Madenciliği 9.1. Veri Madenciliği Nedir? 9.2. Veri Madenciliğinin Uygulama Alanları 9.3. Veri Madenciliği Süreci 9.3.1. Veri Madenciliği Sürecinin Adımları 9.3.1.1. Konu Belirleme Süreci 9.3.1.2. Veri Elde Etme Süreci 9.3.1.3.Veri Ön İşleme Süreci 9.4. Veri Madenciliği Yönteminin Belirlenmesi 9.4.1. Sınıflandırma 9.4.2. Kümeleme 9.4.3. Birliktelik Kuralları 9.5. Sonuçların Sunum ve Değerlendirilmesi 9.6. Online Satış Yapan Bir İşletmenin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Bir Uygulama 142 9.6.1. Kümeleme Yönteminin Uygulanması 9.6.1.1. İşletmenin Sahip Olduğu Müşterileri Gruplarının Özelliklerinin Belirlenmesi 9.6.1.2. Ürünlerden Memnun ve Memnun Olmayan Müşterilerin Farklılıkların Belirlenmesi 9.6.2. Sınıflandırma Yönteminin Uygulanması 9.6.3. Birliktelik Kurallarının Belirlenmesi 9.6.3.1. Verinin Modellemeye Hazırlanması Aşaması 9.6.3.2. Analiz Aşaması 9.7. Özet 9.8. Sorular
Bölüm 10. İŞ ZEKÂSI 10.1. Bilgi Teknolojileri ve Bilgi Sistemleri 10.2. İş Zekâsı (Business Intelligence-BI) 10.2.1. İş Zekâsının Tanımı 10.2.2. İş Zekâsı Süreci 10.2.3. İş Zekâsının Bileşenleri 10.3. İş Zekâsı Sistemlerinin Özellikleri 10.4. İş Zekâsı ve Karar Destek Sistemleri 10.4.1. Karar Destek Sistemleri ve İş Zekâsı Sistemleri Arasındaki Farklılıklar 10.4.2. İş Zekâsı Sistemlerinde Kullanılan Teknolojiler 10.4.3. İş Zekâsı Projelerinin Aşamaları 10.4.3.1 Gerekçelendirme Aşaması 10.4.3.2. Planlama Aşaması 10.4.3.3. İş Analizi Aşaması 10.4.3.4. Tasarım Aşaması 10.4.3.5. Gerçekleştirme Aşaması 10.4.3.6. Uygulama Aşaması 10.5. Özet 10.6. Sorular
Bölüm 11. ELEKTRONİK TİCARET VE TÜRLERİ 11.1. Elektronik Ticaret Nedir? 11.2. Elektronik Ticaretin Bileşenleri 11.3. Elektronik Ticaretin Gelişimi 11.4. Türkiye’ de Elektronik Ticaret 11.5. Elektronik Ticaretin Avantajları 11.6. Elektronik Ticaretin Dezavantajları 11.7. Elektronik Ticarette Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar 11.8. İşletmelerin Elektronik Ticarette Başarılı Olmaları İçin Yapmaları Gerekenler 11.9. Elektronik Ticaret Araçları 11.9.1. Elektronik Ticaretin Klasik Araçları 11.9.2. Elektronik Ticaretin Modern Araçları 11.10. Elektronik Ticaret Modelleri 11.10.1. İşletmeler Arasında - B2B (Business to Business) 11.10.2. İşletmeler ve Tüketiciler Arasında - B2C (Business to Consumer) 11.10.3. İşletmeler ve Devlet Arasında - B2G (Business to Goverment) 11.10.4. Devlet ve Tüketici Arasında - G2C (Goverment to Consumer) 11.10.5. Tüketici ve Tüketici Arasında - C2C (Consumer to consumer) 11.10.6. Tüketici ve İşletme Arasında - C2B (Consumer to Business) 11.11. Elektronik Ticaretin Ödeme Araçları 11.11.1. Kredi Kartları ve Sanal Kartlar 11.11.2. Elektronik Kredi Kartı 11.11.3. Elektronik Para 11.11.4. Satış Noktası Terminallerinden EFT İşlemi 11.11.5. Elektronik Çek 11.12. Elektronik Ticarette Güvenlik 11.12.1. SSL (Secure Socket Layer) 11.12.2. SET (Secure ElectronicTransaction) 11.13. Özet 11.14. Sorular
Bölüm 12. KURUMSAL KAYNAK PLANLAMA 12.1. ERP Sistemleri 12.2. ERP Sistemlerindeki Faaliyet Alanları 12.2.1. Talep Yönetimi 12.2.2. Satış ve Pazarlama 12.2.3. Üretim Yönetimi 12.2.4. Tedarik Zinciri Yönetimi 12.2.5. Finansal İşlemler 12.2.6. İnsan Kaynakları Yönetimi 12.3. ERP Teknolojisi 12.3.1. ERP Mimarisi 12.3.2. ERP Modülleri 12.4. ERP Sisteminin Özellikleri 12.5. Raporlama 12.5.1. Satış Analizleri 12.5.2. Finansal Analizleri 12.5.3. Pazarlama Analizleri 12.5.4. İnsan Kaynakları Analizleri 12.5.5. Tedarik Zinciri Analizleri 12.6. ERP’nin Yararları 12.7. Özet 12.8. Sorular
Bölüm 13. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 13.1. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? 13.2. Müşteri İlişkileri Yönetiminde Temel Kavramlar 13.2.1. Müşteri 13.2.1.1. Müşteriye Odaklanma 13.2.1.2. Müşteri Sadakati 13.2.2. İlişki 13.2.3. Yönetim 13.3. Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreci 13.3.1. Müşteri Seçimi 13.3.2. Müşteri Elde Etme 13.3.3. Müşteri Koruma 13.3.4. Müşteri Derinleştirme 13.4. Müşteri İlişkileri Yönetim Modelleri 13.4.1. İşlevsel CRM 13.4.2. Analitik CRM 13.4.3. İşbirlikçi CRM 13.5. Müşteri İlişkileri Yönetiminde CRM Teknolojisi 13.5.1. CRM Bileşenleri 13.5.2. CRM Yazılımlarının İçerdiği Modüller 13.6. Müşteri İlişkileri Yönetiminin İşletmelere Sağladığı Faydalar 13.7. Özet 13.7. Sorular
Bölüm 14. VERİ GÜVENLİĞİ 14.1. Yönetim Bilişim Sistemlerinde Güvenlik 14.2. Bilgi Güvenliği 14.2.1. Fiziksel Güvenlik 14.2.2. Ağ Güvenliği 14.2.3. Bilgisayar Sistemlerinin Güvenliği 14.2.3.1. D Seviyesi (Minimal Koruma) 14.2.3.2. C Seviyesi (İsteğe bağlı koruma) 14.2.3.3. B Seviyesi (Zorunlu Koruma) 14.2.3.4. A Seviyesi (Doğrulamalı Koruma) 14.3. Bilgi Güvenliğinin Temel Öğeleri 14.3.1. Gizlilik (Confidentiality) 14.3.2. Bütünlük (Integrity) 14.3.3. Erişilebilirlik (Availability) 14.4. Bilgi Güvenliği Sistemlerinin Yönetimi 14.4.1. PUKÖ Modeli 14.4.2. Bilişim Güvenliği Yönetiminde Uygulanan Güvenlik Standartları 14.4.2.1. Uluslararası Bilişim Güvenliği Standartları 14.4.2.2. Ulusal Bilişim Güvenliği Standartları 14.4.2.3. İşletme Bazında Bilişim Güvenliği Standartları 14.4.2.4. Çalışanlar Bazında Bilişim Güvenliği Standartları 14.5. Saldırı Türleri 14.5.1. Virüsler 14.5.2. Bilgisayar Korsanı 14.5.3. Solucanlar 14.5.4. Truva Atı 14.5.5. Arka Kapılar 14.5.6. SQL Enjeksiyon 14.5.7. Mantıksal Bombalar 14.5.8. Şifre Çalma (Phishing) 14.5.9. Mesajlaşma Yazılımları 14.5.10. İstenmeyen E-Postalar (Spam) 14.6. Bilişim Sistemlerinde Güvenlik Yönetimi 14.6.1. Güvenlik Yönetimi Araçları 14.6.1.1. Şifreleme (Encryption) 14.6.1.2. Güvenlik Duvarları (Firewalls) 14.6.1.3. Sanal Özel Ağ (VPN-Virtual Private Network) 14.6.1.4. E-Posta İzleme (E-Mail Monitoring) 14.6.1.5. Biyometrik Güvenlik (Biometric Security) 14.6.1.6. Yıkım Onarımı (DisasterRecovery) 14.6.1.7. Hataya Dayanıklı Sistem (Fault-Tolerant System) 14.6.1.8. Kötü Amaçlı Yazılımları Önleyici Yazılımlar (Preventive Software) 14.6.1.9. Kontrol ve Denetimler (System Controls And Audits) 14.6.2. Güvenlik Politikalarının Oluşturulması 14.7. Özet 14.8. Sorular Kaynakça Dizin
Konuyla ilgili kitaplar; üniversite ders kitapları:
Veri Madenciliği
Veri Madenciliği Yöntemleri
Yapay Sinir Ağları
Bilgi Yönetimi ve Uygulamaları
Bilgi ve Bilginin Yönetimi
Bilgisayar Mühendisligine Giris
Endüstri Mühendisligine Giris
Modern Sezgisel Teknikler ve Uygulamalar
Elektronik Mühendisligine Giris
Veritabanı ve Uygulamaları
Yazılım Mühendisliği
Veri Yapıları ve Algoritmalar
MATLAB Kılavuzu Akademik Kitaplar - Bilişim Kitapları - Üniversite Kitapları |