Hakan Öğretmenin

Drama Planları

 

Hakan YÜZGEÇ

 

 

 

 

 

 

 

  Öğretmenler, anne babalar ve çocuklar için

 

 

 

 

 

 

 

 

ISBN: 978-605-9594-73-8, 256 sayfa, Renkli

15 Ekim 2020, (16,5x24 cm2), 1. hamur kitap kağıdı.                 şimdi satın al


Oyunlarla Drama Hakan Yüzgeç


Bu kitapta; bir drama öğretmenin, yıllardır uyguladığı ve sonuçlarını gözlemlediği drama planlarını bulacaksınız. Çoğu zaman masa başında yazılan ve teorik kalan etkinlikler bazen çocuklar ile temas ettiğinde başarısız sonuçlar doğurabiliyor, uygulamadan görülemiyor. Kitaba eklenen oyunların hepsinden verim alındığını belirtmek isteriz; 28 hafta boyunca yaklaşık 145 etkinlikle belirli bir hedef doğrultusunda hazırlanmış sıralı bir planla drama eğitimi çok kolaylaşacak...

Kitapta yer alan eğitim planı, olduğu gibi izlenebileceği gibi, etkinliklerden  bağımsız olarak da yararlanılabilir. Kitabımızın; drama öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri, Türkçe ve beden eğitimi öğretmenleri için harika bir kaynak olacağını düşünüyoruz. Ayrıca anne ve babaların  çocuklarıyla kaliteli zaman geçireceği bir çok etkinlik de yer almaktadır. "Materyal kullanarak drama dersi nasıl olur?" sorusuna da güzel bir cevap olacak bu kaynak kitap hemen yanı başınızda ciddi bir başucu kitabı olmaya adaydır.


         


İÇİNDEKİLER

1. Hafta Drama Planları

A.     Uykucu kukla

Uyku saatlerimize dikkat etmeliyiz

B.     Tanış benimle

Kaynaşma çalışması, Tanışma çalışması, Güven çalışması

C.     İp deyip geçme

Okul kuralları, Grup ve uyum çalışması

D.     Bil bakalım kimim?

Tanışma ve kaynaşma çalışması, Dikkat çalışması

E.      Paylaşma çemberi

Paylaşmanın önemi, Grup bilinci oluşturma çalışması

F.      Bu orman bizim

Müzik çalışması, Problem çözme becerisi çalışması, Doğa bilinci

 

2. Hafta Drama Planları

A.     Yumurtam kırılmasın

         Dikkat çalışması, El-göz koordinasyon ve odaklanma çalışması

B.     Bu yumurta hepimizin

         Dikkat ve el-göz koordinasyon çalışması, Grup ve uyum çalışması

         Bir hedefe odaklanırken tüm bireylerin elinden geleni yapması

C.     Aman dikkat

         Grup ve uyum çalışması, El- göz koordinasyon çalışması, Dikkat çalışması

         Bir hedefe odaklanırken tüm bireylerin elinden geleni yapması

D.     Şaşkın garson

         Dikkat çalışması, Odaklanma çalışması, El göz koordinasyon çalışması

E.      Ağustos böceği-karınca

         Canlandırma çalışması, Sorumlulukları yerine getirmeliyiz

         Paylaşmanın önemi , Oyun ve çalışma zamanlarını iyi değerlendirmeliyiz

         Grup ve birlikte tek bir hedef için yoğunlaşmanın önemi

 

3. Hafta Drama Planları

A.     Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için:

         Grup ve uyum çalışması, Dikkat ve odaklanma

B.     Sakın düşme

         Birlikte hareket edebilme, Grup ve uyum çalışması, Dikkat çalışması

C.     Bul ve tamamla

Ortak bir hedef için birlikte çalışabilme becerisi kazanma çalışması

Grup ve uyum çalışması, Problem çözme becerisi

Öğrencilerinizi tanıma ve gözlemleme

Lider- pasif öğrencileri fark etmek için geri çekil ve bekle

D.     Mağaradaki hazine

Canlandırma çalışması, Pantomim çalışması, Problem çözme çalışması

Yaratıcı düşünme, Özgüven çalışması, Sahne korkusunu yenme çalışması

 

4. Hafta Drama Planları

A.     Eşini bul

         Grup çalışması, Kaynaşma çalışması

B.     Renkler buluşsun

Kaynaşma çalışması, Renkleri tanıma çalışması

Grup çalışması,       Eşleme çalışması

C.     Salla kutuyu bul sesi

         Dinleme çalışması, Eşleme ve ayırt etme çalışması, Dikkat çalışması

D.     Benim renkli hikayem

Öykü çalışması, Yaratıcı düşünme çalışması, Grup çalışması

Konsantrasyon ve dikkat çalışması

E.      Canlandır bakalım

Canlandırma çalışması, Grup çalışması

 

5. Hafta Drama Planları

A.     Tabağımda delik var

         Dikkat ve odaklanma çalışması, El-göz koordinasyon çalışması

B.     Havada-karada-denizde:

         Dikkat ve odaklanma çalışması

C.     Vızzzz

         Dinleme çalışması, Anlatma çalışması, İletişim çalışması

         Dikkat çalışması, Grup çalışması

D.     Şimdi seni bulacağım

         Dinleme çalışması, Odaklanma ve kontrol çalışması

E.      Acıkan balıkçı

         Canlandırma çalışması, Grup çalışması, Yaratıcı düşünme çalışması

         El-göz koordinasyon çalışması, İletişim çalışması

 

6. Hafta Drama Planları

A.     Çember kapmaca

         Dikkat çalışması, Komut alma çalışması

B.     Hadi paylaşalım

         Birlikte hareket edebilme çalışması, Uyum çalışması, Paylaşmanın önemi

C.     Hızlı ol

         Göz teması kurma, Sessiz ve sesli iletişim, Beden dili çalışması

         Dikkat çalışması, Ortak hedefe arkadaşınla ulaşabilmenin önemi

D.     Bekleme yapma

         Grup çalışması,       Sabrın önemi, Uyum çalışması

         Birimizin yaptığı hatanın tüm grubu etkilemesi ve grup bilinci

E.      Çemberden hikayeler

         Öykü çalışması, Canlandırma çalışması, Yaratıcı düşünme çalışması

         Olaylara nesnelere farklı bakış açılarıyla bakabilme becerisi geliştirme

 

7. Hafta Drama Planları

A.     Düşerse vazgeçme

         Komut alma, Dikkat, Odaklanma ve el-göz koordinasyon çalışması

B.     Benden ayrılma

         Grup ve uyum çalışması, Ortak amaç için birlikte çalışabilme becerisi

         Dikkat çalışması, El-göz koordinasyon çalışması

C.     Çabuk ama dikkatli

         Grup çalışması, Birlikte çalışabilme becerisi kazanma, Kurallı oyun

         Kazanmak mı? Elinden geleni yapmak mı?, Sorumluluk alma çalışması

D.     Renkten renge hep birlikte

Biz bilincini geliştirme çalışması, Grup ve uyum çalışması

Renkleri öğreniyorum çalışması, Odaklanma ve dikkat çalışması

Komut alma çalışması

E.      Yapışık ikizler

Canlandırma çalışması, Grup ve uyum çalışması

Birlikte hareket edebilme çalışması, Biz bilincini geliştirme çalışması

 

8. Hafta Drama Planları

A.     Kayıp duygu

Duygu çalışması, Dikkat çalışması

B.     Yürüyorum ama nasıl?

Duygu çalışması, Dinleme ve anlama, Yaratıcı düşünme ve uygulama

Grup halinde yapılan bireysel çalışmalara örnek.

Gruptaki arkadaşlarına değil de kendi hissettikleri ile hareket etme

C.     Gizli kapaklı duygu

Duygu çalışması, Rol çalışması

D.     Mutlu olanı bul

Duygu çalışması

E.      Duyguların dansı

Duygu çalışması, Hareket ve müzik çalışması, Duygularımızı tanıma

F.      Duygu koridoru

Empati çalışması, Duygularımızı ifade edebilme, İletişim çalışması

 

9. Hafta Drama Planları

A.     Toz bezi Recai

Kukla çalışması

B.     Çöpman

Mikroplar, Canlandırma çalışması

Hastalıklardan korunmak ve hastalandığımızda başkalarına da

hastalığımızı bulaştırmamak için neler yapmalıyız?

Çevre temizliği neden önemlidir?

C.     Mikrop avcıları

Mikropların özellikleri nelerdir?,  Mikropları nasıl görürüz?

El –göz koordinasyon çalışması

D.     Dişlerin bir günü

Diş sağlığı konusu, Diş fırçalamanın önemi nedir?

Müzikli canlandırma çalışması

 

10. Hafta Drama Planları

A.     Kulaktan kulağa

İletişim çalışması, Dinleme ve anlama çalışması

Dikkat ve odaklanma çalışması, Grup çalışması

Bir kişinin yaptığı hatanın bazı durumlarda tüm grubu etkileyebileceği

B.     Dokun ve anlat

İletişim çalışması, Anlama çalışması, Odaklanma çalışması

Bir kişinin yaptığı hatanın bazı durumlarda tüm grubu etkileyebileceği

C.     Hisset ve çiz

İletişim çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması

Anlatma ve anlama çalışması

D.     Hep beraber resim yapalım

Grup çalışması, Farklılıklarımızı anlama, Yaratıcı düşünme çalışması

Tamamlama çalışması, İletişim çalışması

E.      Heykele dikkat

İletişimde doğru anlamanın önemi, Dikkat çalışması, Grup çalışması

 

11. Hafta Drama Planları

A.     Bak, gör ve heykel ol

Heykel çalışması, Dikkat çalışması

B.     Benim tahta heykelim

Heykel çalışması, Dikkat çalışması

C.     Heykeltıraş çalışıyor

Heykel çalışması, Empati çalışması, Yönlendirme ve yönlenebilme

Komut alma çalışması, Kaynaşma çalışması, İletişim çalışması

D.     Bekçi ve heykel bozan

Heykel çalışması, Dikkat çalışması

E.   Yapboz gibi parçalan ve toplan:

Heykel çalışması, Grup çalışması

Tek bir hedef için ortak hareket edebilme becerisi

Birbirimizin hatalarını kapatmanın önemi ve değeri

F.      Heykeller canlanırsa:

Heykel çalışması, Canlandırma çalışması

Heykel deyince ne anlıyoruz? Sadece hareketsiz kalmak mı? Yoksa?

 

12. Hafta Drama Planları

A.     Karagöz meslek arıyor

Meslekleri tanıyalım, Mesleklerin yaşamımızdaki önemi

İstediğimiz mesleği yapabilmek için neler gereklidir?

Meslek deyince aklımıza neler geliyor?

B.     Bu ses tanıdık

Dinleme çalışması, Meslek sahiplerini çıkardığı seslerle tanıyalım

C.     Parçalar birleşsin

Meslekleri tanıyalım, Grup çalışması

D.     Bunu kim kullanıyor?

Meslek sahiplerinin kullandığı araç gereçleri tanıyalım

E.      Meslekler donarsa

Heykel çalışması, Meslekleri tanıyalım

F.      Bilmece bildirmece

Mesleklerin özellikleri ve faydalarını öğrenelim

 

13. Hafta Drama Planları

A.     Dikkatli şoför

Grup ve uyum çalışması, İletişim çalışması, Trafikte dikkat önemlidir

B.     Ben ve arabam

Yönlendirme ve komut alma çalışması

Grup ve uyum çalışması, Dikkat çalışması

C.     Işıklara dikkat

Trafik ışıkları ve anlamları nelerdir?, Kurallara uymak ne kazandırır?

Dikkat çalışması, İletişim çalışması

D.     Yaya geçidi

Yaya geçidi nedir? Neden önemlidir?

Yayalar ve arabalar yaya geçidindeki ışıklara nasıl uymalıdır?

E.      Hız felakettir

Araçların hızlı gitmesi doğru mudur?

Grup çalışması, Dikkat çalışması

F.      Emniyet kemeri hayat kurtarır

Emniyet kemeri neden takılmalıdır?

Dikkat çalışması, Problem çözme becerisi

 

14. Hafta Drama Planları

A.     Kimin elinde top kaldı?

Dikkat ve odaklanma çalışması

B.     Kimin eli boş kaldı?

Dikkat ve odaklanma

C.     Tüm dikkatim topta

Dikkat ve odaklanma çalışması

El –göz koordinasyon

D.     Şaşırırsan karışır

Dikkat ve odaklanma çalışması, Grup ve uyum çalışması, Birimizin yaptığı hatanın tüm grubu etkilemesi, Zamanlamanın önemi, Yön kavramı

E.      Hızlı ol, topla

El –göz koordinasyon çalışması

F.      Beraber başaracağız

Grup ve uyum çalışması, Tek bir hedef için birlikte çalışabilmenin önemi

Grup çalışması yaparken iletişim nasıl kurulur?

 

15. Hafta Drama Planları

A.     Küçülen gazete

         Alanı doğru kullanma çalışması

B.     Gazeteden ne olur?

Bir nesneye farklı açılardan bakabilme, Yaratıcı düşünme, Rol çalışması

C.     Hadi gelin yırtalım

Role girme ve inanma, Bir nesneye farklı açılardan bakabilme çalışması

D.     Kirli Seyfi

Canlandırma çalışması, Temizlik neden önemlidir?, Temiz olmazsak ne olur?, Temiz olursak ne olur?, Çevremizi temiz tutmak neden önemlidir?, Yardımlaşmanın önemi

 

16. Hafta Drama Planları

A.     Havaya at tut, yere zıplat yakala

Materyale ısınma ve tanıma çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması

B.     Bu sadece bir makarna değil

Nesnelere farklı açılardan bakabilme, Yaratıcı düşünme, Rol çalışması

C.     Hop deyince değiş

Dikkat çalışması, Grup ve uyum çalışması, Birlikte hareket ederken tek bir hedefe odaklanma,  Başarı ya da başarısızlığın sebeplerini bulup yeni bir davranış geliştirme ya da doğru davranışı koruma

D.     Makarna çemberi

Grup ve uyum çalışması, Dikkat çalışması, Birbirinin eksiklerini kapatmanın önemi, Yön kavramı, Zamanlamanın önemi

E.      Kocaman bir yılan

Grup ve uyum çalışması, Birlikte hareket edebilme

F.      Kuklalar konuşuyor

Kukla çalışması

 

17. Hafta Drama Planları

A.     Yok, ama bence var

Hayal gücü çalışması, -Mış gibi yapma çalışması, Pantomim çalışması

Yaptığın işe inanma ve sahiplenme

B.     Görünmez oyun hamuru

Hayal gücü çalışması, -Mış gibi yapma çalışması, Pantomim çalışması, Yaptığı işe inanma, Rol çalışması

C.     Bak elimde ne yok?

-Mış gibi yapma çalışması, Pantomim çalışması

D.     Sanki rol yapıyorum

Pantomim çalışması, Rol çalışması

E.      Sihirli renkler krallığı

Yaratıcı düşünme çalışması, Problem çözme becerisi, Canlandırma çalışması

 

18. Hafta Drama Planları

A.     Atatürk kimdir ve neden bizim için değerlidir?

B.     Yapbozu tamamla

İşbirliği çalışması, Birlikte problem çözme, Grup içindeki öğrencileri gözlemlemek için harika bir çalışma. Doğal lider kim? Kim uyumlu? Kim bireysel düşünüyor? Kim grup çalışmasına yatkın?

C.     Atamızın izindeyiz

         Kurtuluş savaşında Atatürk’e kimler yardım etti?, Grup çalışması

         Lidere ve grup arkadaşlarına uyum göstermek, Dikkat çalışması

D.     Bayrağına sahip çık

Kurtuluş mücadelesinde vatanımızı nasıl koruduk?, Bayrağın anlamı ve değeri nedir?, İşbirliği çalışması, Ortak bir hedef doğrultusunda birlikte hareket ederken nelere dikkat etmeliyiz?, Dikkat çalışması

E.      Bayrak düşmez

Bayrağın anlamı ve değeri nedir?, Dikkat çalışması, El –göz koordinasyon çalışması

 

19. Hafta Drama Planları

A.     Utangaç kukla

Ayna çalışmasına giriş, Müzik çalışması, Dikkat çalışması

B.     Liderini takip et

Ayna çalışmasına giriş, Yönlenen ve yönlendiren ilişkisi

İletişim çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması

C.     Benim gölgem söz dinler

Yönlenen ve yönlendiren ilişkisi, İletişim çalışması

Empati çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması

D.     Ayna ayna güzel ayna

Empati çalışması, Dikkat çalışması, İletişim çalışması

Dikkat ve odaklanma çalışması

E.      Sence benziyor mu?

Empati ve iletişim çalışması, Dikkat çalışması, Herkes aslında farklı bakar

 

20. Hafta Drama Planları

A.     Çember mi? Daire mi?

Çember nedir?, Daire nedir? Çember ile daire arasındaki fark nedir?

B.     Şekli bil, ona koş

Kare, üçgen, daire, dikdörtgen ve çember şekillerini tanıma

Grup çalışması

C.     Sen bensin ben de sen

Geometrik şekilleri tanıma, Grup çalışması, Birimizin hata yapması bile bütün grubu etkiler. Birlikte hareket etmeliyiz

D.     Sıra bizde

Geometrik şekilleri tanıma, Dikkat çalışması, Komut alma

E.      Pipetler birleşirse

Geometrik şekilleri tanıma

F.      Şekiller ülkesi

Canlandırma çalışması, Geometrik şekilleri tanıma, Problem çözme

Birlikte tek bir hedefe odaklanma ve işbirliği içinde çalışma

 

21. Hafta Drama Planları

A.     Kitaptan heykele, heykelden gerçeğe

         Öykü çalışmasına giriş,         Heykel çalışması

B.     Bu bizim öykümüz

Öykü tamamlama çalışması, Grup çalışması, Dikkat ve dinleme çalışması

C.     Öykü topu

Öykü çalışması, Canlandırma çalışması, Dikkat ve dinleme çalışması

D.     Müziğin dili

Ses ile öykü çalışması, Müzik her yerde bakmasını bilene

Grup çalışması, Dikkat ve dinleme çalışması

 

22. Hafta Drama Planları

A.     Hiç utanmıyorum ki

         Özgüven çalışması, Sahne korkusunu yenme çalışması

B.     Ben bir komik maymunum

         Özgüven çalışması, Sahne korkusunu yenme çalışması, Rol çalışması

C.     Ziller çalsın

         Sahne korkusunu yenme, Yaratıcı düşünme ve uygulama çalışması

D.     Kutudan ne çıkacak?

         Pantomim çalışması, Rol çalışması

E.      Düşle ve canlandır

         Sahne korkusunu yenme çalışması, Öykü oluşturma, Yaratıcı düşünme

         Grup çalışması,       Canlandırma çalışması

 

23. Hafta Drama Planları

A.     Beni yürüyüşümden tanı

         Rol çalışmaları, Duygularımızı bedenimize yansıtma

B.     Kurmalı oyuncak

         Müzik çalışması, Müziği bedenimize yansıtma, Rol çalışması, Zıtlık

C.     Kuş kafeste

         Grup ve uyum çalışması, Dikkat ve koordinasyon çalışması, Problem çözme

D.     Tırtıl kuyruğunu kap

Grup halinde rol çalışması, Dikkat çalışması, Birlikte hareket edebilme çalışması, Biz duygusunu geliştirme

E.      Arılar bal yapıyor

Arı ve çiçek deyince akla ne geliyor?, Arılar nasıl bal yapar?, Canlandırma çalışması, Empati çalışması

 

24. Hafta Drama Planları

A.     Çevir ama düşmesin

El – göz koordinasyon, Dikkat ve odaklanma, Koordinasyon çalışması

B.     Çoğaldıkça çoğalıyor

El – göz koordinasyon çalışması, Grup ve uyum çalışması

İşbirliğinin önemi, Koordinasyon, Dikkat ve odaklanma çalışması

C.     Yarışan renkler

Örüntü çalışması, Tek bir hedefe ulaşmak için birlikte hareket edebilme

Stresi yönetebilme

D.     Yönüne dikkat et

Dinleme çalışması, Birlikte hareket edebilme çalışması

Odaklanma çalışması, Bir kişinin yaptığı hatanın herkesi etkilemesi

E.      Bir kumaş, bir delik bir top

Grup ve uyum, Dikkat ve odaklanma, Problem çözme çalışması

 

25. Hafta Drama Planları

A.     Bana bir masal anlat

Kukla ile tanışma, Kukla nedir?, Kukla çeşitleri nelerdir?

B.     Kuklalar dans ediyor

Hareket çalışması, Müzik ve dans çalışması

C.     Kuklam konuşuyor

Ses çalışması, Rol çalışması, Özgüven ve sahne korkusu yenme çalışması

D.     İpli kukla

Ayna çalışması, Dikkat çalışması, Hareket çalışması, Gözlem çalışması

E.      Seç, beğen ve konuştur

İletişim çalışması, Ses çalışması, Rol çalışması

F.      Hadi kuklalar canlansın

Canlandırma çalışması

 

26. Hafta Drama Planları

A.     Bu bardak başka bardak

         Yaratıcı düşünme ve uygulama çalışması

B.     Bardak bardak söyle bana, nesin sen?

Öykü çalışması, Rol çalışması, Canlandırma çalışması, Yaratıcı düşünme ve uygulama,  Grup çalışması

C.     Hadi heykel olalım

         Hayvanları tanıyalım, Heykel çalışması

D.     Ali Baba’nın Çiftliği

         Hayvanları sesinden tanıyalım

E.      Ben bir küçük hayvanım

         Hayvanlar nasıl hareket ederler?

 

27. Hafta Drama Planları

A.     Gözünü benden ayırma

İletişim çalışması, Dikkat çalışması

B.     Ben ne çiziyorum?

Empati çalışması, İletişim çalışması, Dikkat çalışması

C.     Elim olur musun?

Empati çalışması, Grup ve uyum çalışması

D.     Önce ben sonra sen

Yaratıcı düşünme ve uygulama, İletişim, Dikkat çalışması

E.      İkiz çocuklar ülkesi

Canlandırma çalışması, Heykel çalışması, Ayna çalışması

 

28. Hafta Drama Planları

A.     Sadece düşle

Dinleme ve anlama çalışması, Doğadaki sesler nelerdir?, Yaratıcı düşünme ve uygulama

B.     Eşle bakalım

         Eşleme çalışması, Dikkat çalışması

C.     Buhardan yağmura

Yağmurun oluşumu, Nesnelere farklı anlamlar yükleme ve yaratıcı düşünme çalışması

D.     Tohumun öyküsü

         Canlandırma çalışması

E.      Doğaya sahip çık

         Canlandırma çalışması, Doğaya karşı nasıl davranmalıyız?

         Eğer doğaya zarar verirsek ne olur?

Dizin


Kitaplarımızın tüm listesi için buraya tıklayınız.


Papatya Bilim Üniversite Ders Kitapları, Akademik Kitaplar, Bilimsel Kitaplar