|
Hakan Öğretmenin Drama Planları
Hakan YÜZGEÇ
Öğretmenler, anne babalar ve çocuklar için
ISBN: 978-605-9594-73-8, 256 sayfa, Renkli 15 Ekim 2020, (16,5x24 cm2), 1. hamur kitap kağıdı. şimdi satın al |
Oyunlarla Drama Hakan Yüzgeç Bu kitapta; bir drama öğretmenin, yıllardır uyguladığı ve sonuçlarını gözlemlediği drama planlarını bulacaksınız. Çoğu zaman masa başında yazılan ve teorik kalan etkinlikler bazen çocuklar ile temas ettiğinde başarısız sonuçlar doğurabiliyor, uygulamadan görülemiyor. Kitaba eklenen oyunların hepsinden verim alındığını belirtmek isteriz; 28 hafta boyunca yaklaşık 145 etkinlikle belirli bir hedef doğrultusunda hazırlanmış sıralı bir planla drama eğitimi çok kolaylaşacak... Kitapta yer alan eğitim planı, olduğu gibi izlenebileceği gibi, etkinliklerden bağımsız olarak da yararlanılabilir. Kitabımızın; drama öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri, Türkçe ve beden eğitimi öğretmenleri için harika bir kaynak olacağını düşünüyoruz. Ayrıca anne ve babaların çocuklarıyla kaliteli zaman geçireceği bir çok etkinlik de yer almaktadır. "Materyal kullanarak drama dersi nasıl olur?" sorusuna da güzel bir cevap olacak bu kaynak kitap hemen yanı başınızda ciddi bir başucu kitabı olmaya adaydır. İÇİNDEKİLER 1. Hafta Drama Planları A. Uykucu kukla Uyku saatlerimize dikkat etmeliyiz B. Tanış benimle Kaynaşma çalışması, Tanışma çalışması, Güven çalışması C. İp deyip geçme Okul kuralları, Grup ve uyum çalışması D. Bil bakalım kimim? Tanışma ve kaynaşma çalışması, Dikkat çalışması E. Paylaşma çemberi Paylaşmanın önemi, Grup bilinci oluşturma çalışması F. Bu orman bizim Müzik çalışması, Problem çözme becerisi çalışması, Doğa bilinci
2. Hafta Drama Planları A. Yumurtam kırılmasın Dikkat çalışması, El-göz koordinasyon ve odaklanma çalışması B. Bu yumurta hepimizin Dikkat ve el-göz koordinasyon çalışması, Grup ve uyum çalışması Bir hedefe odaklanırken tüm bireylerin elinden geleni yapması C. Aman dikkat Grup ve uyum çalışması, El- göz koordinasyon çalışması, Dikkat çalışması Bir hedefe odaklanırken tüm bireylerin elinden geleni yapması D. Şaşkın garson Dikkat çalışması, Odaklanma çalışması, El göz koordinasyon çalışması E. Ağustos böceği-karınca Canlandırma çalışması, Sorumlulukları yerine getirmeliyiz Paylaşmanın önemi , Oyun ve çalışma zamanlarını iyi değerlendirmeliyiz Grup ve birlikte tek bir hedef için yoğunlaşmanın önemi
3. Hafta Drama Planları A. Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için: Grup ve uyum çalışması, Dikkat ve odaklanma B. Sakın düşme Birlikte hareket edebilme, Grup ve uyum çalışması, Dikkat çalışması C. Bul ve tamamla Ortak bir hedef için birlikte çalışabilme becerisi kazanma çalışması Grup ve uyum çalışması, Problem çözme becerisi Öğrencilerinizi tanıma ve gözlemleme Lider- pasif öğrencileri fark etmek için geri çekil ve bekle D. Mağaradaki hazine Canlandırma çalışması, Pantomim çalışması, Problem çözme çalışması Yaratıcı düşünme, Özgüven çalışması, Sahne korkusunu yenme çalışması
4. Hafta Drama Planları A. Eşini bul Grup çalışması, Kaynaşma çalışması B. Renkler buluşsun Kaynaşma çalışması, Renkleri tanıma çalışması Grup çalışması, Eşleme çalışması C. Salla kutuyu bul sesi Dinleme çalışması, Eşleme ve ayırt etme çalışması, Dikkat çalışması D. Benim renkli hikayem Öykü çalışması, Yaratıcı düşünme çalışması, Grup çalışması Konsantrasyon ve dikkat çalışması E. Canlandır bakalım Canlandırma çalışması, Grup çalışması
5. Hafta Drama Planları A. Tabağımda delik var Dikkat ve odaklanma çalışması, El-göz koordinasyon çalışması B. Havada-karada-denizde: Dikkat ve odaklanma çalışması C. Vızzzz Dinleme çalışması, Anlatma çalışması, İletişim çalışması Dikkat çalışması, Grup çalışması D. Şimdi seni bulacağım Dinleme çalışması, Odaklanma ve kontrol çalışması E. Acıkan balıkçı Canlandırma çalışması, Grup çalışması, Yaratıcı düşünme çalışması El-göz koordinasyon çalışması, İletişim çalışması
6. Hafta Drama Planları A. Çember kapmaca Dikkat çalışması, Komut alma çalışması B. Hadi paylaşalım Birlikte hareket edebilme çalışması, Uyum çalışması, Paylaşmanın önemi C. Hızlı ol Göz teması kurma, Sessiz ve sesli iletişim, Beden dili çalışması Dikkat çalışması, Ortak hedefe arkadaşınla ulaşabilmenin önemi D. Bekleme yapma Grup çalışması, Sabrın önemi, Uyum çalışması Birimizin yaptığı hatanın tüm grubu etkilemesi ve grup bilinci E. Çemberden hikayeler Öykü çalışması, Canlandırma çalışması, Yaratıcı düşünme çalışması Olaylara nesnelere farklı bakış açılarıyla bakabilme becerisi geliştirme
7. Hafta Drama Planları A. Düşerse vazgeçme Komut alma, Dikkat, Odaklanma ve el-göz koordinasyon çalışması B. Benden ayrılma Grup ve uyum çalışması, Ortak amaç için birlikte çalışabilme becerisi Dikkat çalışması, El-göz koordinasyon çalışması C. Çabuk ama dikkatli Grup çalışması, Birlikte çalışabilme becerisi kazanma, Kurallı oyun Kazanmak mı? Elinden geleni yapmak mı?, Sorumluluk alma çalışması D. Renkten renge hep birlikte Biz bilincini geliştirme çalışması, Grup ve uyum çalışması Renkleri öğreniyorum çalışması, Odaklanma ve dikkat çalışması Komut alma çalışması E. Yapışık ikizler Canlandırma çalışması, Grup ve uyum çalışması Birlikte hareket edebilme çalışması, Biz bilincini geliştirme çalışması
8. Hafta Drama Planları A. Kayıp duygu Duygu çalışması, Dikkat çalışması B. Yürüyorum ama nasıl? Duygu çalışması, Dinleme ve anlama, Yaratıcı düşünme ve uygulama Grup halinde yapılan bireysel çalışmalara örnek. Gruptaki arkadaşlarına değil de kendi hissettikleri ile hareket etme C. Gizli kapaklı duygu Duygu çalışması, Rol çalışması D. Mutlu olanı bul Duygu çalışması E. Duyguların dansı Duygu çalışması, Hareket ve müzik çalışması, Duygularımızı tanıma F. Duygu koridoru Empati çalışması, Duygularımızı ifade edebilme, İletişim çalışması
9. Hafta Drama Planları A. Toz bezi Recai Kukla çalışması B. Çöpman Mikroplar, Canlandırma çalışması Hastalıklardan korunmak ve hastalandığımızda başkalarına da hastalığımızı bulaştırmamak için neler yapmalıyız? Çevre temizliği neden önemlidir? C. Mikrop avcıları Mikropların özellikleri nelerdir?, Mikropları nasıl görürüz? El –göz koordinasyon çalışması D. Dişlerin bir günü Diş sağlığı konusu, Diş fırçalamanın önemi nedir? Müzikli canlandırma çalışması
10. Hafta Drama Planları A. Kulaktan kulağa İletişim çalışması, Dinleme ve anlama çalışması Dikkat ve odaklanma çalışması, Grup çalışması Bir kişinin yaptığı hatanın bazı durumlarda tüm grubu etkileyebileceği B. Dokun ve anlat İletişim çalışması, Anlama çalışması, Odaklanma çalışması Bir kişinin yaptığı hatanın bazı durumlarda tüm grubu etkileyebileceği C. Hisset ve çiz İletişim çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması Anlatma ve anlama çalışması D. Hep beraber resim yapalım Grup çalışması, Farklılıklarımızı anlama, Yaratıcı düşünme çalışması Tamamlama çalışması, İletişim çalışması E. Heykele dikkat İletişimde doğru anlamanın önemi, Dikkat çalışması, Grup çalışması
11. Hafta Drama Planları A. Bak, gör ve heykel ol Heykel çalışması, Dikkat çalışması B. Benim tahta heykelim Heykel çalışması, Dikkat çalışması C. Heykeltıraş çalışıyor Heykel çalışması, Empati çalışması, Yönlendirme ve yönlenebilme Komut alma çalışması, Kaynaşma çalışması, İletişim çalışması D. Bekçi ve heykel bozan Heykel çalışması, Dikkat çalışması E. Yapboz gibi parçalan ve toplan: Heykel çalışması, Grup çalışması Tek bir hedef için ortak hareket edebilme becerisi Birbirimizin hatalarını kapatmanın önemi ve değeri F. Heykeller canlanırsa: Heykel çalışması, Canlandırma çalışması Heykel deyince ne anlıyoruz? Sadece hareketsiz kalmak mı? Yoksa?
12. Hafta Drama Planları A. Karagöz meslek arıyor Meslekleri tanıyalım, Mesleklerin yaşamımızdaki önemi İstediğimiz mesleği yapabilmek için neler gereklidir? Meslek deyince aklımıza neler geliyor? B. Bu ses tanıdık Dinleme çalışması, Meslek sahiplerini çıkardığı seslerle tanıyalım C. Parçalar birleşsin Meslekleri tanıyalım, Grup çalışması D. Bunu kim kullanıyor? Meslek sahiplerinin kullandığı araç gereçleri tanıyalım E. Meslekler donarsa Heykel çalışması, Meslekleri tanıyalım F. Bilmece bildirmece Mesleklerin özellikleri ve faydalarını öğrenelim
13. Hafta Drama Planları A. Dikkatli şoför Grup ve uyum çalışması, İletişim çalışması, Trafikte dikkat önemlidir B. Ben ve arabam Yönlendirme ve komut alma çalışması Grup ve uyum çalışması, Dikkat çalışması C. Işıklara dikkat Trafik ışıkları ve anlamları nelerdir?, Kurallara uymak ne kazandırır? Dikkat çalışması, İletişim çalışması D. Yaya geçidi Yaya geçidi nedir? Neden önemlidir? Yayalar ve arabalar yaya geçidindeki ışıklara nasıl uymalıdır? E. Hız felakettir Araçların hızlı gitmesi doğru mudur? Grup çalışması, Dikkat çalışması F. Emniyet kemeri hayat kurtarır Emniyet kemeri neden takılmalıdır? Dikkat çalışması, Problem çözme becerisi
14. Hafta Drama Planları A. Kimin elinde top kaldı? Dikkat ve odaklanma çalışması B. Kimin eli boş kaldı? Dikkat ve odaklanma C. Tüm dikkatim topta Dikkat ve odaklanma çalışması El –göz koordinasyon D. Şaşırırsan karışır Dikkat ve odaklanma çalışması, Grup ve uyum çalışması, Birimizin yaptığı hatanın tüm grubu etkilemesi, Zamanlamanın önemi, Yön kavramı E. Hızlı ol, topla El –göz koordinasyon çalışması F. Beraber başaracağız Grup ve uyum çalışması, Tek bir hedef için birlikte çalışabilmenin önemi Grup çalışması yaparken iletişim nasıl kurulur?
15. Hafta Drama Planları A. Küçülen gazete Alanı doğru kullanma çalışması B. Gazeteden ne olur? Bir nesneye farklı açılardan bakabilme, Yaratıcı düşünme, Rol çalışması C. Hadi gelin yırtalım Role girme ve inanma, Bir nesneye farklı açılardan bakabilme çalışması D. Kirli Seyfi Canlandırma çalışması, Temizlik neden önemlidir?, Temiz olmazsak ne olur?, Temiz olursak ne olur?, Çevremizi temiz tutmak neden önemlidir?, Yardımlaşmanın önemi
16. Hafta Drama Planları A. Havaya at tut, yere zıplat yakala Materyale ısınma ve tanıma çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması B. Bu sadece bir makarna değil Nesnelere farklı açılardan bakabilme, Yaratıcı düşünme, Rol çalışması C. Hop deyince değiş Dikkat çalışması, Grup ve uyum çalışması, Birlikte hareket ederken tek bir hedefe odaklanma, Başarı ya da başarısızlığın sebeplerini bulup yeni bir davranış geliştirme ya da doğru davranışı koruma D. Makarna çemberi Grup ve uyum çalışması, Dikkat çalışması, Birbirinin eksiklerini kapatmanın önemi, Yön kavramı, Zamanlamanın önemi E. Kocaman bir yılan Grup ve uyum çalışması, Birlikte hareket edebilme F. Kuklalar konuşuyor Kukla çalışması
17. Hafta Drama Planları A. Yok, ama bence var Hayal gücü çalışması, -Mış gibi yapma çalışması, Pantomim çalışması Yaptığın işe inanma ve sahiplenme B. Görünmez oyun hamuru Hayal gücü çalışması, -Mış gibi yapma çalışması, Pantomim çalışması, Yaptığı işe inanma, Rol çalışması C. Bak elimde ne yok? -Mış gibi yapma çalışması, Pantomim çalışması D. Sanki rol yapıyorum Pantomim çalışması, Rol çalışması E. Sihirli renkler krallığı Yaratıcı düşünme çalışması, Problem çözme becerisi, Canlandırma çalışması
18. Hafta Drama Planları A. Atatürk kimdir ve neden bizim için değerlidir? B. Yapbozu tamamla İşbirliği çalışması, Birlikte problem çözme, Grup içindeki öğrencileri gözlemlemek için harika bir çalışma. Doğal lider kim? Kim uyumlu? Kim bireysel düşünüyor? Kim grup çalışmasına yatkın? C. Atamızın izindeyiz Kurtuluş savaşında Atatürk’e kimler yardım etti?, Grup çalışması Lidere ve grup arkadaşlarına uyum göstermek, Dikkat çalışması D. Bayrağına sahip çık Kurtuluş mücadelesinde vatanımızı nasıl koruduk?, Bayrağın anlamı ve değeri nedir?, İşbirliği çalışması, Ortak bir hedef doğrultusunda birlikte hareket ederken nelere dikkat etmeliyiz?, Dikkat çalışması E. Bayrak düşmez Bayrağın anlamı ve değeri nedir?, Dikkat çalışması, El –göz koordinasyon çalışması
19. Hafta Drama Planları A. Utangaç kukla Ayna çalışmasına giriş, Müzik çalışması, Dikkat çalışması B. Liderini takip et Ayna çalışmasına giriş, Yönlenen ve yönlendiren ilişkisi İletişim çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması C. Benim gölgem söz dinler Yönlenen ve yönlendiren ilişkisi, İletişim çalışması Empati çalışması, Dikkat ve odaklanma çalışması D. Ayna ayna güzel ayna Empati çalışması, Dikkat çalışması, İletişim çalışması Dikkat ve odaklanma çalışması E. Sence benziyor mu? Empati ve iletişim çalışması, Dikkat çalışması, Herkes aslında farklı bakar
20. Hafta Drama Planları A. Çember mi? Daire mi? Çember nedir?, Daire nedir? Çember ile daire arasındaki fark nedir? B. Şekli bil, ona koş Kare, üçgen, daire, dikdörtgen ve çember şekillerini tanıma Grup çalışması C. Sen bensin ben de sen Geometrik şekilleri tanıma, Grup çalışması, Birimizin hata yapması bile bütün grubu etkiler. Birlikte hareket etmeliyiz D. Sıra bizde Geometrik şekilleri tanıma, Dikkat çalışması, Komut alma E. Pipetler birleşirse Geometrik şekilleri tanıma F. Şekiller ülkesi Canlandırma çalışması, Geometrik şekilleri tanıma, Problem çözme Birlikte tek bir hedefe odaklanma ve işbirliği içinde çalışma
21. Hafta Drama Planları A. Kitaptan heykele, heykelden gerçeğe Öykü çalışmasına giriş, Heykel çalışması B. Bu bizim öykümüz Öykü tamamlama çalışması, Grup çalışması, Dikkat ve dinleme çalışması C. Öykü topu Öykü çalışması, Canlandırma çalışması, Dikkat ve dinleme çalışması D. Müziğin dili Ses ile öykü çalışması, Müzik her yerde bakmasını bilene Grup çalışması, Dikkat ve dinleme çalışması
22. Hafta Drama Planları A. Hiç utanmıyorum ki Özgüven çalışması, Sahne korkusunu yenme çalışması B. Ben bir komik maymunum Özgüven çalışması, Sahne korkusunu yenme çalışması, Rol çalışması C. Ziller çalsın Sahne korkusunu yenme, Yaratıcı düşünme ve uygulama çalışması D. Kutudan ne çıkacak? Pantomim çalışması, Rol çalışması E. Düşle ve canlandır Sahne korkusunu yenme çalışması, Öykü oluşturma, Yaratıcı düşünme Grup çalışması, Canlandırma çalışması
23. Hafta Drama Planları A. Beni yürüyüşümden tanı Rol çalışmaları, Duygularımızı bedenimize yansıtma B. Kurmalı oyuncak Müzik çalışması, Müziği bedenimize yansıtma, Rol çalışması, Zıtlık C. Kuş kafeste Grup ve uyum çalışması, Dikkat ve koordinasyon çalışması, Problem çözme D. Tırtıl kuyruğunu kap Grup halinde rol çalışması, Dikkat çalışması, Birlikte hareket edebilme çalışması, Biz duygusunu geliştirme E. Arılar bal yapıyor Arı ve çiçek deyince akla ne geliyor?, Arılar nasıl bal yapar?, Canlandırma çalışması, Empati çalışması
24. Hafta Drama Planları A. Çevir ama düşmesin El – göz koordinasyon, Dikkat ve odaklanma, Koordinasyon çalışması B. Çoğaldıkça çoğalıyor El – göz koordinasyon çalışması, Grup ve uyum çalışması İşbirliğinin önemi, Koordinasyon, Dikkat ve odaklanma çalışması C. Yarışan renkler Örüntü çalışması, Tek bir hedefe ulaşmak için birlikte hareket edebilme Stresi yönetebilme D. Yönüne dikkat et Dinleme çalışması, Birlikte hareket edebilme çalışması Odaklanma çalışması, Bir kişinin yaptığı hatanın herkesi etkilemesi E. Bir kumaş, bir delik bir top Grup ve uyum, Dikkat ve odaklanma, Problem çözme çalışması
25. Hafta Drama Planları A. Bana bir masal anlat Kukla ile tanışma, Kukla nedir?, Kukla çeşitleri nelerdir? B. Kuklalar dans ediyor Hareket çalışması, Müzik ve dans çalışması C. Kuklam konuşuyor Ses çalışması, Rol çalışması, Özgüven ve sahne korkusu yenme çalışması D. İpli kukla Ayna çalışması, Dikkat çalışması, Hareket çalışması, Gözlem çalışması E. Seç, beğen ve konuştur İletişim çalışması, Ses çalışması, Rol çalışması F. Hadi kuklalar canlansın Canlandırma çalışması
26. Hafta Drama Planları A. Bu bardak başka bardak Yaratıcı düşünme ve uygulama çalışması B. Bardak bardak söyle bana, nesin sen? Öykü çalışması, Rol çalışması, Canlandırma çalışması, Yaratıcı düşünme ve uygulama, Grup çalışması C. Hadi heykel olalım Hayvanları tanıyalım, Heykel çalışması D. Ali Baba’nın Çiftliği Hayvanları sesinden tanıyalım E. Ben bir küçük hayvanım Hayvanlar nasıl hareket ederler?
27. Hafta Drama Planları A. Gözünü benden ayırma İletişim çalışması, Dikkat çalışması B. Ben ne çiziyorum? Empati çalışması, İletişim çalışması, Dikkat çalışması C. Elim olur musun? Empati çalışması, Grup ve uyum çalışması D. Önce ben sonra sen Yaratıcı düşünme ve uygulama, İletişim, Dikkat çalışması E. İkiz çocuklar ülkesi Canlandırma çalışması, Heykel çalışması, Ayna çalışması
28. Hafta Drama Planları A. Sadece düşle Dinleme ve anlama çalışması, Doğadaki sesler nelerdir?, Yaratıcı düşünme ve uygulama B. Eşle bakalım Eşleme çalışması, Dikkat çalışması C. Buhardan yağmura Yağmurun oluşumu, Nesnelere farklı anlamlar yükleme ve yaratıcı düşünme çalışması D. Tohumun öyküsü Canlandırma çalışması E. Doğaya sahip çık Canlandırma çalışması, Doğaya karşı nasıl davranmalıyız? Eğer doğaya zarar verirsek ne olur? Dizin
|