VB.NET (Visual Basic) Programlama Dili Cilt 1. Programlama İlkeleri ve Temel Kavramlar Ahmet KAYMAZ (Bilgisayar Yüksek Mühendisi)
ISBN: 978-975-6797-85-3, 2009 448 sayfa, (16,5x24 cm2), 80 gr 1. hamur kağıt şimdi satın al Cilt 2. İleri Düzey Programlama ve Veritabanı Uygulamaları için buraya tıklayınız. | |
Bu kitap, yeni nesil yazılım geliştirme platformu olan .NET teknolojisinin mimarisini ve tam anlamıyla nesne yönelimli bir dil olan VB.NET (Visual Basic.NET) programlama dilini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bununla beraber yazılım geliştirme süreçinde karşılaşılan güçlüklerin nasıl aşılacağını ve sağlam bir yazılım tasarımının nasıl oluşturulacağını ele almaktadır. Kitap, nitelikli konu seçimiyle, sade ve düzgün Türkçe kullanımıyla, her bölümün sonunda verdiği özet ve sorularla, gerçek projelerden alınmış örneklerle, yeni gelişmeleri de içeriyor olmasıyla gerek yeni öğrenen gerekse deneyimli uygulama geliştiriciler için vazgeçilmez bir başvuru kaynağı niteliğindedir. Ayrıca konuları yüzeysel değil bir mühendis yaklaşımıyla ayrıntılı ele alması bakımından üniversitelerin Bilgisayar Mühendisliği, Matematik-Bilgisayar, Yönetim Bilişim Sistemleri, Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği gibi mühendislik ve sosyal bilimlerde dört yıllık lisans ve meslek yüksek okulu öğrencileri için de yararlı bir ders kitabı olma özelliğindedir. Türkiye'nin İnternet Kitapçısı ---> www.tdk.com.tr şimdi satın al İÇİNDEKİLER (Cilt 1) Önsöz
Bölüm 1. .NET Framework Mimarisi ve Bileşenleri 1.1. .Net Framework Nedir? 1.2. Ortak Dil Yapısı, Ortak Veri Türü ve Ortak Dil Özellikleri 1.3. Yönetilen ve Yönetilmeyen Kod Nedir? 1.4. CLR (Common Language Runtime) Nedir? 1.5. Ara-dil (IL/MSIL) ve Anında (JIT) Derlem 1.6. Framework Sınıf Kütüphanesi ( FCL) 1.7. Üst-Veri /Metadata 1.8. ILDASM ve ILASM Aracı 1.9. Bütünleşik-Kod /Assembly 1.10. Uygulama Alanı 1.11. Bellek Yönetimi ve Çöp Toplama 1.13. Özet 1.14. Sorular
Bölüm 2. Visual Basic .NET Programlama Diline Giriş 2.1. İlk Örneğimiz 2.2. Visual Studio.NET Arayüzü (IDE) 2.2.1. Visual Studio.NET Pencereleri 2.2.2. IDE Ortamında İlk Örnek 2.3. Özet 2.4. Sorular
Bölüm 3. Veri Türleri ve Değişkenler 3.1. Değer ve Referans Türleri 3.2. Uzayan İfadeler 3.3. Tür Karakterleri 3.4. Sabitler 3.5. Veri Türleri Arasında Dönüşüm 3.6. Boxing ve Un-Boxing Dönüşüm 3.7. Option Derleme Seçenekleri 3.8. Literal Karakterleri 3.9. Anahtar Sözcükler ve Tanımlayıcılar 3.10. Nullable Veri Türleri 3.11. Özet 3.12. Sorular
Bölüm 4. Operatörler 4.1. Tekil Operatörler 4.2. Aritmetik Operatörler 4.3. İlişkisel Operatörler 4.4. Mantıksal Operatörler 4.5. Atama Operatörleri 4.6. bit-düzeyinde (Bitwise) Operatörler 4.7. Kaydırma Operatörleri 4.8. Değişken Türü (GetType) Operatörü 4.9. Operatörlerin Öncelik Sırası 4.10. Özet 4.11. Sorular
Bölüm 5. Döngü ve Kontrol Deyimleri 5.1. Koşul Deyimleri 5.2. Seçme Deyimi 5.3. Döngü Deyimleri 5.3.1. while Deyimi 5.3.2. do Deyimi 5.3.3. Do Until Döngüsü 5.3.4. for Deyimi 5.3.5. foreach Deyimi 5.4. Atlama/Dallanma Deyimleri 5.5. Temel Giriş/Çıkış İşlemleri 5.6. Özet 5.7. Sorular
Bölüm 6. Dizi ve Matrisler 6.1. Tek-Boyutlu Diziler 6.2. Çok-Boyutlu Diziler :Matris ve Uzay 6.3. Karışık Boyutlu (Jagged) Diziler 6.4. System.Array ve Dizi İşlemleri 6.4.1. System.Array Özellik ve Yordamları 6.5. Dinamik Diziler 6.6. Özet 6.7. Sorular
Bölüm 7. Nesne Yönelimli Programlama (OOP) 7.1. Sınıf ve Nesne Kavramları 7.2. Sınıf ve Nesne Tanımlamak 7.3. Sınıf Üyeleri 7.4. Yordamlar (Methods) 7.4.1. Parametreler 7.4.1.1. Değer veya Referans Yoluyla Parametre Aktarmak 7.4.1.2. Yordamlara Değişken Sayıda Parametre Göndermek 7.4.2. Yinelemeli/ Rekürsif Yordamlar 7.4.3. Main() Yordamı 7.5. Yapıcılar (Constructors) 7.6. Yıkıcılar (Destructors) 7.7. Özellikler ve İndeksleyiciler 7.7.1. Özellikler (Properties) 7.7.2. İndeksleyiciler (Indexers) 7.8. Özet 7.9. Sorular
Bölüm 8. Statik Üyeler ve Harici Sınıflar 8.1. Statik Üyeler 8.2. Me Anahtar Sözcüğü 8.3. İsim-uzayı 8.4. Proje İçinde Sınıf Dosyaları Dâhil Etmek 8.5. Parçalı Sınıf 8.6. Özet 8.7. Sorular
Bölüm 9. OOP'nin Temel İlkeleri 9.1. Soyutlama 9.2. Sarmalama 9.2.1. Erişim Belirleyiciler 9.3. Çok Şekillilik (Polymorphism) 9.3.1. Yeniden Yükleme 9.3.2. Arabirim Çok-şekilliği 9.3.3. Soyut Sınıf 9.4. Kalıtımsal Çok-şekillilik 9.4.1. Üye Gizlemek 9.4.2. Temel Sınıftaki Üye Erişim Sözcükleri (Mybase ve Me) 9.4.3. Yapıcı (Constructor) ve Yıkıcı (Destructor) Kalıtımı 9.4.4. Erken Bağlama ve Geç Bağlama 9.4.5. Erişim Belirleyici Tablosu 9.5. Nesne Tabanlı Programlama (OBP- Object Based Programming) 9.6. Özet 9.7. Sorular
Bölüm 10. Yapı, Numaralandırma ve Öznitelik (Struct, Enumeration, Attribute) 10.1. Yapı/ Topluluk 10.1.1. Yapı/ Topluluk Üyeleri 10.1.2. Yapı ve Kalıtım 10.1.3. İçiçe Yapılar189 10.1.4. Yapı ve Sınıf Arasındaki Fark 10.2. Numaralandırma 10.3. Öznitelikler (Attributes) 10.3.1. Conditional Özniteliği 10.3.2. Obsolete Özniteliği 10.4. Özet 10.5. Sorular
Bölüm 11. Aykırı Durum Yönetimi 11.1. try, catch ve finally 11.2. Aykırı Durum Yaratmak 11.3. Kullanıcı Tanımlı Aykırı Durum Türü 11.4. System.Exception Üyeleri 11.5. Özet 11.6. Sorular
Bölüm 12. Koleksiyon Nesneleri (Collection Objects) 12.1. Koleksiyon Sınıfları 12.1.1. DiziListe (ArrayList) 12.1.2. ÇırpıTablosu (Hashtable) 12.1.3. SıralıListe (SortedList) 12.1.4. Yığın Yapısı 12.1.5. Kuyruk Yapısı (Queue) 12.1.6. bit Dizisi (BitArray) 12.1.7. CollectionBase ve DictionaryBase Sınıfları 12.2. Koleksiyon Arabirimleri 12.2.1. ICollection Arabirimi 12.2.2. IList Arabirimi 12.2.3. IDictionary Arabirimi 12.2.4. IEnumerable Arabirimi 12.3. Generic Veri Türü 12.3.1. Generic Sınıf ve Generic Yordam 12.3.2. Generic Mimarisinde Kısıtlama (Constraint) Kullanımı 12.3.3. Generic Koleksiyon Sınıfları 12.3.4. Generic Delegate 12.4. Özet 12.4. Sorular
Bölüm 13. Delegeler ve Olaylar (Delegates and Events) 13.1. Delegeler 13.2. Olaylar 13.3. System.EventArgs Sınıfı 13.4. Dinamik Kontrol Örneği 13.6. Özet 13.7. Sorular
Bölüm 14. Giriş/Çıkış Kullanımı 14.1. Dosya Yazma ve Okuma İşlemleri 14.1.1. Kanal (Stream) Kavramı 14.1.2. Byte ve Karakter Kanal Sınıfları 14.1.3. Byte Tabanlı Dosya Okuma/Yazma (FileStream) 14.1.4. Karakter Tabanlı Dosya Okuma/Yazma 14.1.5. StringReader ve StringWriter Kullanımı 14.1.6. İkili Verileri Okumak ve Yazmak 14.1.7. MemoryStream Kullanma 14.2. Dosya ve Klasör İşlemleri 14.2.1. Directory ve DirectoryInfo Sınıflarının Kullanımı 14.2.2. File ve FileInfo Sınıflarının Kullanımı 14.2.3. Path Sınıfının Kullanımı 14.3. Özet 14.4. Sorular
Bölüm 15. Sözce/String Türü ve Karakter Biçimlendirme İşlemleri 15.1. Sözce/String Türünün Özellikleri 15.2. String Sınıfının Yordamları 15.3. StringBuilder Sınıfı 15.4. Karakter, Sayı ve Tarih Biçimlendirme Yöntemleri 15.5. Sayısal Biçim Belirleyicileri 15.6. Tarih ve Saati Biçimlendirmek 15.7. .NET’te Genelleştirme ve Yerelleştirme 15.8. Kültüre Bağlı Biçimlendirme 15.9. Kaynak Dosyaları 15.10. System.Resources Sınıfı Kullanımı 15.11. Yerelleştirmede Kaynak Dosyanın Kullanılması 15.12. Özet 15.13. Sorular
Bölüm 16. Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.1. Tekil Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.2. İkili Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.3. İlişkisel Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.4. Dönüşüm Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.5. Özet 16.6. Sorular
Bölüm 17. Yansıma (Reflection) 17.1. Tür Üyeleri Hakkında Bilgi Almak 17.2. Tür Üyelerini Çağırmak 17.3. Bütünleştirilmiş Koddan (Assembly) Tür Yüklemek 17.4. Özet 17.5. Sorular
Bölüm 18. Çok Parçacıklı Programlama (Multithreading Programming) 18.1. .NET’te Çok Parçacıklı Programlama 18.2. Parçacıkları Oluşturmak ve Çalıştırmak 18.3. Parçacıkları Bekletmek 18.4. Parçacıkların Sona Ermesini Beklemek 18.5. Parçacıkları Yok Etmek 18.6. IsBackground Özelliği 18.7. Parçacığın Durumunu Öğrenmek 18.8. Parçacık Öncelikleri 18.9. Parçacık Güvenliği ve Eşitleme 18.10. Monitor Sınıfını Kullanmak 18.11. Mutex Sınıfını Kullanmak 18.12. Semaphore Sınıfını Kullanmak 18.13. Özet 18.13. Sorular
Bölüm 19. Bütünleştirilmiş Kod (Assembly) Türleri ve Kullanımı 19.1. Özel ve Genel Bütünleştirilmiş Kodlar 19.2. XML Tabanlı Açıklama / Kod Belgelendirmesi Oluşturmak 19.3. Özet 19.4. Sorular
Bölüm 20. Windows Form Uygulamaları (GUI) 20.1. Windows Uygulamaları Olaya Dayalıdır 20.2. İlk Windows Uygulama Örneği 20.3. VS.NET Panelleri ve Menüleri 20.4. Windows Form Kontrolleri 20.5. Windows Uygulamalarında Yaygın Kullanılan Kontroller 20.6. Menü ve Araç Çubuğu Kontrolleri 20.7. Diyalog Kontrolleri 20.8. Belge Yazdırma Kontrolleri 20.9. Veri Kontrolleri 20.10. Cristal Report Kontrolleri 20.11. MDI Uygulamaları 20.12. Kurulum Projesi Hazırlamak 20.13. Özet 20.14. Sorular
Ek A: UML Diyagramları Kaynakça Dizin Cilt 2. İleri Düzey Programlama ve Veritabanı Uygulamaları
Bölüm 21. ADO.NET Mimarisi Bölüm 22. ADO.NET Bağlantılı Sınıflar Bölüm 23. ADO.NET Bağlantısız Sınıflar Bölüm 24. DataSet Nesne Türleri Bölüm 25. DataAdapter Kullanımı Bölüm 26. İleri ADO.NET Konuları Bölüm 27. XML ve Uygulamaları Bölüm 28. .NET Framework’te XML Programlama Bölüm 29. LINQ Sorgulama Yöntemi Bölüm 30. SQL ve XML için LINQ Kullanımı (DLINQ ve XLINQ) Ek A: .NET Framework Mimarisi ve Bileşenleri Kaynakça Dizin
|