|
Yazılım Mühendisliğine Giriş Editörler: Dr. Rifat ÇÖLKESEN ve Dr. Osman Aliefendioğlu Bölüm Yazarlı: Özcan Asilkan, Nevcihan Duru, Hakan Çetin, Bora Aslan, Ali Gürbüz, Zeynep Ünal, Rifat Çölkesen, Ali Nizam, Cengiz Uğurkaya, John Arrise, Ahmet Acar, Edip Serdar Güner, Resul Daş
ISBN: 978-605-... Kasım Aralık 2017 350 sayfa, (16,5x24 cm2), 1. hamur kitap kağıdı. şimdi satın al |
Bu kitabın amacı, Yazılım Mühendisliği Bölümü öğrencilerine meslekleri konusunda temel bilgileri kazandıran bir ders kitabı olmaktır. Üniversitelerin "Yazılım Mühendisliği Bölümleri"nde bulunan derslerin konuarına giriş yapmak ve dersler hakkında temel bilgileri/kavramları önceden kazandırmaktır. Böylece Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Mühendisliğinin Yazılım Ana Bilim Dalında öğretim gören öğrenciler, hem meslekleri konusunda ön bilgiler ile donatılmış olacak hem de öğretim sürecine hangi derste hangi konuların anlatılacağı hakkında bilgiye sahip olacaklardır. Böylesi, Yazılım Mühendisliğine Giriş adlı kitabının Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisligi, Endüstri Mühendisliği öğretimine ve genel anlamda bilgisayar ile ilgili eğitim veren "Bilgisayar Teknolojileri", "Bilgisayar Öğretmenliği", "Yönetim Bilişim Sistemleri", "Bilgisayar Programcılığı" disiplinlere katkısının çok olacağı düşüncesindeyiz. Öğrencilere temel bilgileri iyi kazandırmak oldukça önemlidir... Kitabımızda yazılım mühendisliği bölümü ile ilgili temel konular ve kavramlar açık ve yalın bir dil ile ele alınmıştır. Herbir bölüm konusunda araştırmacı öğretim üyeleri tarafından yazılmış olup editörleri tarafından kontrol edilmiştir. İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ
BÖLÜM 1. Yazılım Mühendisliği Çerçevesi ve Temel Kavramları Özcan ASİLKAN (Ph.D) 2.1. Yazılım Mühendisliğinin Görevleri 2.2. Genel Anlamda Mühendislik Nedir? 2.3. Bilgisayar Sistemlerinin Sınıflanması 2.4. Bilgisayar Ve Bilişim Sistem Bileşenleri 2.5. Yazılım Mimarileri ve Sınıflaması 2.6. Özet 2.7. Sorular
BÖLÜM 2. Yazılım Mühendisliği Araç ve Gereçleri Nevcihan DURU (Ph.D, Prof. Dr.) 2.1. Yazılım Mühendisliğine Genel Bakış 2.2. Yazılım Mühendisliği Yöntembilimleri 2.3. Yazılım Mühendisliği Araçları 2.4. Yazılım Mühendisliği İlgilendiren Yan Konular 2.5. Programlama Dilleri ve Sınıflanması 2.6. Özet 2.7. Sorular
BÖLÜM 3. Yazılım Tasarım Metodolojisi Edip Serdar GÜNER (Ph:D) 3.1. Tasarım Yöntemleri 3.2. Veri Akışına Yönelik Tasarım 3.3. Nesneye Yönelik Tasarım 3.4. Veriye Yönelik Tasarım 3.5. Belgelendirme 3.6. Özet 3.7. Sorular
BÖLÜM 4. Yazılım Geliştirme Yöntembilimleri ve Standartlar Hakan ÇETİN (Ph.D) 4.1. Yazılım Geliştirme Standartları 4.2. IEEE/EIA 12207 4.3. Yazılım Geliştirme Yöntembilimleri 4.4. Özet 4.6. Sorular
BÖLÜM 5. Kullanıcı Arayüzü Tasarımı Bora ASLAN (Ph.D) 5.1. İnsan-Bilgisayar-İnsan Etkileşimi ve Arayüz Tasarımı 5.2. Arayüz Tasarım İlkeleri 5.3. Kullanıcı Arayüz Geliştirme Süreci 5.4. Arayüz Yazılım Mimarisi ve Birimleri 5.5. Özet 5.6. Sorular
BÖLÜM 6. Yazılım Testi Ali GÜRBÜZ (Ph.D) 6.1. Yazılım Testinin Temelleri 6.2. Test Stratejileri 6.3. Test Yönetimi 6.4. Hata Ayıklama 6.5. Belgelendirme 6.7. Özet 6.8. Sorular
BÖLÜM 7. Yazılım Projesi Örgütsel Planlaması Zeynep ÜNAL ve Özcan ASİLKAN (Ph.D) 7.1. Yazılım Geliştirme Yöneticisi 7.2. Yazılım Geliştirme Grupları 7.3. Yazılım Geliştirme Ekipleri 7.4. Yazılım Geliştirme Planı 7.5. Özet 7.6. Sorular
BÖLÜM 8. Yazılım Tasarımda Belgeleme ve Belgeler Resul DAŞ (Ph.D) 8.1. Proje Öneri Belgesi 8.2. Proje Tanımlama Belgesi 8.3. Teknik Anlaşma 8.4. Yazılım Geliştirme Planı 8.5. Yazılım Gereksinim Belirtimi 8.6. Yazılım Test Planı 8.7. Özet 8.8. Sorular
Bölüm 9. Yazılım Modelleme Dilleri ve UML Rifat ÇÖLKESEN (Ph.D) 9.1. Yazılımın Şekilsel Modellenmesi 9.2. Yazılım ve Sistem Modelleme Dilleri 9.2. Birleşik Modelleme Dili: UML 9.2.1. UML Diyagramları 9.2.2. UML ile Tasarım 9.2.3. UML ile Örnek Modelleme 9.3. SysML Modelleme Dili 9.4. Özet 9.5. Sorular
Bölüm 10. Bilgisayar Desteki Yazılım Mühendisliği (CASE) 10.1. CASE (Computer Aided Software Engineering) Teknolojisi ve Araçları 10.2. CASE ile Yazılım Geliştirme Süreçleri 10.3. Örnek CASE Aracı Kullanımı 10.4. CASE ile Örnek Proje 10.5. Özet 10.6. Sorular
Bölüm 11. Yazılım Mühendisliğinde Veri Yapıları ve Veri Modelleri Rifat ÇÖLKESEN (Ph.D) 11.1. Yapısal Veri Yapıları ve Büyük Veri 11.2. Temel Veri Modelleri ve İlişkili Algoritmalar 11.3. Büyük Veri ve İlişkili Algoritmalar 11.4. İlişkisel Veri Modeli 11.5. Yazılım Mühedisliğinde Sıkça İhtiyaç Duyulan Algoritmalar 11.6. Özet 11.7. Sorular
Bölüm 12. Yazılım Mühendisliğinde Veritabanları ve İlişkisel Veritabanları Ali NİZAM (Ph.D) 12.1. Veritabanı Kavramı ve Kullanım Alanları 12.2. Yazılım Geliştirme Sürecinde Veritabanı İşlemleri 12.3. Standart SQL 12.4. Veritabanı Türleri ve İlişkisel Veritabanı Özellikleri 12.5. Veritabanı Sistem Mimarileri 12.6. Veritabanı Güvenliği 12.7. Özet 12.8. Sorular
Bölüm 13. Bilgisayar Ağları ve İnternet Tabanlı Yazılım Geliştirme Cengiz UĞURKAYA (Ph.D) 13.1. Ağ Programlama ve Dağıtık Yazılım Mimarisi 13.2. Temel Ağ Kavramları ve İnternet Teknolojisi 13.3. Dağıtık Yazılım Geliştirme 13.4. Yeni Nesil Ağ Hizmetleri 13.5. Yeni Nesil Yazılım Geliştirme Araçları 13.6. Özet 13.7. Sorular
Bölüm 14. Yazılım Mühendisliği Kuramsal Temelleri John ARRISE ve Ahmet ACAR 14.1. Kümeler Kuramı 14.2. Boole Cebri 14.3. Sayılar ve Olasılık Teorisi 14.4. Bağıntılar ve Fonksiyonlar 14.5. Graf Teorisi 14.6. Ağaçlar ve Uygulamaları 14.6. Özet 14.7. Sorular
Ek A. EMO: Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Odası Ek A. BMO: Bilgisayar Mühendisliği Odası Ek A. IEEE ve Organizasyon Yapısı Ek C. Yazılım Mühendisliği Temel Standartları
Kaynakça Yazar Özgeçmişleri Dizin
|