Yabancı Dil Olarak Türkçe Okuma Kitabı A1-A2+ Doç. Dr. Gülden TÜM
Reading Book for Turkish as a Foreign Language
farkımız, kitaplarımızda...
Kitabın hazırlanmasında diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni, D-AOBM (CEFR) dikkate alınmıştır. CEFR-CV 2020; okumayı, anlamın ortaklaşa yapılandırıldığı, etkileşime dayanan gerçek yaşamdaki dil kullanımına yakın ve kavrayıcı bir süreç olarak görür.
ISBN: 978-625-6701-00-7, 306 sayfa şimdi satın al Aralık 2023, (16x24 cm2), kitap kağıdı |
|
Arka kapak yazısı. Bu kitap, okuma becerilerini geliştirmeyi isteyen yabancı öğrenciler için A1 ve A2+düzeylerinde serbest zaman etkinliği olarak hazırlanmıştır. Okumayı anlama ve geliştirmenin en etkili yolu sınıf dışında da farklı metinleri okumak ve bu metinleri algılayarak günlük yaşama aktarmaktır. Birinci bölümde farklı türlerdeki metinlere (paragraf, metin vb.), ikinci bölümde ise kültür içerikli metinlere (önemli figürler, şiir, türkü, mani, ninni, mektup, dilekçe, hikâye, atasözleri ve deyimler vb.) yer verilmiştir. İlk bölümde her metin için açık uçlu sorular, boşluk doldurma, kelimenin eş anlamlısını bulma ve kaynak kültürlerle karşılaştırma yapma gibi etkinlikler düzenlenmiştir. Bu etkinliklerin amacı okunan bilgileri anlama ve önbilgilerle birleştirme, yeni bilgileri sınıflandırma ve analiz etme, hipotez kurma ve çıkarım yapma, eleştirel açıdan değerlendirme ve yaşamla ilişkilendirmedir. İkinci bölümde ise doğrudan metinler verilmiştir. Bu metinlerin çeşitliliği öğrencilerin farklı yönlerden bilişsel ve üstbilişsel düşünmesini ve Türk kültürüne ait bilgilere ulaşmasını sağlayacak özellikte tasarlanmıştır. Böylece Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin sınıf içi yüklerinin azaltılması hedeflenmiştir. Bu kitabımızın hem Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlere hem bu alanda çalışma yapan araştırmacılara hem de öğrencilere çok yararlı olacağı düşünülmektedir. İÇİNDEKİLER
Önsöz Bu Kitap Kimler İçin Hazırlandı? Bu Kitabın Çerçevesi Nedir? Bu Kitap Nasıl Kullanılır? Türkçe Pratik Yapmak için Bazı İpuçları Yabancılara Türkçe Öğretiminde Okuma CEFR ve Serbest Zaman Okuma Becerisi Yabancıların Okuma Becerisinde Yaşayabileceği Sorunlar Türkçe Öğretiminde Okuma Materyali Hazırlanması Türkçe Öğretimi Materyallerinin Temel Ölçütleri Serbest Zaman Okuma Etkinliği Örnekleri A1-A2+ Merhaba, Benim Adım Janette Ben ve Arkadaşlarım Ben ve Ailem Ben ve Arkadaşım Ali ve Ailesi Ben ve Türkçe
Grubum Philip ve Türk Arkadaşı Günay Grubumuz Ben ve Hayatım Oksana Leshchenko Bizim Mahalle Almanya Fatma Hanım Sinemada Boş Gün Tamer Yalçın;
Mühendis Yirminci (20.)
Doğum Günü Partisi Kuaförde Fatma ve Nalan; İki Karakter Yurtta Çukurova Üniversitesi Günlük Yemeklerim Üniversite Kafeteryası Mevsimler Hafta Sonu Alışverişte Cihan Yüksel Kalıp Sözler Bizim Manav Doğa Piknik Gerçek Dostlar Nelerden Hoşlanırım? Dünyamız Günlük Hayatım Üniversite Dans Ekibi Müzik Sayesinde Tanıştılar Türkiye Yeni Yerleri Görmek ve Keşfetmek Koruma Görevlisi Filiz ve Davut Sinema Anonslar 1 Santral Telefon Havaalanı/Havalimanı Trende Fırtına Vardı Çocuklar Anonslar 2
Tren İstasyonu
Yolcu Dinlenme Tesisi AVM (Mağaza) İçi Köylü Bahar Şenliği Çocukluğum Anonslar 3 Bilgilendirme Hava Durumu ile İlgili Anonslar Kayıp ve Unutulan Eşyalar Kayıp ve Unutulan Çocuklar İki Kardeş Yakın Gelecek 8 Mart; Dünya
Kadınlar Günü Anonslar 4 Yer Hizmetleri Anonsları Ortaköy Kafe Nasıl
Tanıştılar? Covit Oldum Hobiler Doktor Ziyareti Anonslar 5 Uçaktaki Anonslar İstanbul’da Resim Günleri Portakal Çiçeği Karnavalı Meryem’e Ev
Hayırlama Ziyareti Ay Sonatı Gariplik Çocukta mı, Bizde mi? Hayallerim Cesarete Giden
Alışkanlıklar Karşılıklı
Hediye Türkiye’ye
Yolculuk Kapadokya Turu Minsk ve Ankara Anne İstanbul’dan
Mektup Erasmus
Öğrencisinin Türkiye Turu Aşk Testi Sağlık Uzaktan Öğrenme
mi, Yüzyüze Öğrenme mi? Al evimi, Ver
Evimi Tatili Antik Çağda
Keşifler veBugün Belarus ve
Türkiye Atatürk Türk Lirası
Üzerinde Yer Alan Kişiler
5 TL ~ Aydın Sayılı 10 TL ~ Cahit Arf
20 TL ~ Mimar Kemaleddin 50 TL ~ Fatma Aliye 100 TL ~ Buhurizade Mustafa Efendi (ITRi)
200 TL ~ Yunus Emre Türk Tiyatro Tarihi “Tiyatro Okulu İstiyorum Paşam” Muhsin Ertuğrul Türk Mutfağı Ver Bir Şalgam
Suyu Menemen Yemeği ~ Bir Efsane Türkkuşu Dünya Mirası Hierapolis Karagöz ve Hacivat Mevlânâ Dolmabahçe
Sarayı Simit-Ayran Yıldız Kenter Oktay Sinanoğlu Kelebekler Vadisi Misafirperverlik Aşure Nazar Boncuğu Türkiye'de 'Rahibe' Mumyası Bulundu Türk Misafirperverliği Türk Halıları ve Boyama Tekniği Akdamar Efsanesi Dini Bayramlar Şeker (Ramazan) Bayramı Kurban Bayramı Bunları Duydunuz mu? (Üzüm, Sabun, Şemsiye, Sirke, Emzik, Sakız) Moskova’daki Politeknik Müzesi Uyku Türk Kahvesi Yapmanın Püf Noktası Bol Köpüklü Türk Kahvesi Yapımı Sabiha Gökçen Türkiye’de Kadınlara Seçme ve Seçilme Hakkı Halet Çambel – Türk Arkeolog Ünlü Kimseler Nasreddin Hoca
Kimdir? Aşık Veysel
Kimdir? Karadeniz Fıkraları Özgün Oyunlar Turpu Sökmek (1) Ormanda Felaket
(2) Krakow Efsanesi
(3) Klasik Hikâyeler Çirkin Ördek
Yavrusu (1) Kül Kedisi (2) Özgün Hikâyeler Zavallı Küçük Arı Dilekçe Çocuk Şiirleri Şiirler Tekerlemeler Türk Atasözleri Türkçe Deyimler Özdeyişler Maniler Türküler Ninniler Sözlük/Glossary Yabancılara Türkçe Öğretiminde Okuma CEFR ve Okuma Becerisi Yabancılara Türkçe Öğretminde Okuma Stratejileri Okuma Becerisinde Yaşanabilecek Sorunlar Yabancılara Türkçe Öğr. Okuma Materyallerinin Hazırlanması Türkçe Öğretimi Materyallerinin Temel Ölçütleri Yabancılara Türkçe Öğretimi Materyallerinin Özellikleri Yabancılara Türkçe Öğr. Materyal Tasarımcıları ve Yazarlar Kaynakça |